1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

استاد یوسف اعظمی و کتاب "شهریاردان ترجمه لریم"

کد خبر : 2853
04:22
1401/06/28

سونیوز: استاد یوسف اعظمی اشعار فارسی استاد شهریار را تحت کتابی با عنوان " شهرباردان ترجمه لریم " به زبان ترکی آذربایجانی ترجمه کرده است که بخش هایی از آن توسط مترجم این کتاب در مقابل دوربین سونیوز اجرا شده است.

در این ویدیو استاد یوسف اعظمی شاعر، نویسنده و مترجم برجسته ادبیات ترکی آذربایجانی از اشعاری که شاعر پرآوازه تبریزی استاد شهریار به زبان فارسی سروده است را در مقابل دوربین سونیوز اجرا می کند.

شهریار به عنوان یک شاعر مکتب‌ساز در فرهنگ و تاریخ ایران شناخته شده می باشد. مکتبی که شهریار آغاز کرده است، پیروان زیادی داشته‌ است. وی توانایی و اسعداد شگرفی در حوزه‌های مختلف شعر فارسی و ترکی دارد و آثار فاخری نیز در قالب‌های مختلف غزل، قصیده و نیمایی خلق کرده‌ و از همه ظرفیت‌های قالبی شعر فارسی استفاده کرده‌ است. شعرهای فارسی استاد شهریار نیز تا کنون به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. از جمله به زبان ترکی آذربایجانی که توسط استاد یوسف اعظمی با وزن عروضی ترجمه گردیده است.

استاد یوسف اعظمی، شاعر، نویسنده و مترجم، در اثر دیگری از خود  اشعار فارسی استاد شهریار  را  به زبان ترکی آذربایجانی ترجمه کرده  و  این کتاب را با نام "شهریاردان ترجمه لریم"  به ادبیات آذربایجان هدیه نموده است. این کتاب توسط انتشارات نظامی گنجه ای چاپ و منتشر گردیده ترجمه بیش از یک هزار بیت از اشعار فارسی استاد شهریار است که با وزن عروضی متن اصلی به زبان ترکی آذربایجانی ترجمه گردیده است. در این کتاب علاوه بر غزلیات مشهور، اشعار دیگری در قالب های مختلف شعری از شهریار انتخاب و به زیبایی ترجمه شده است.

تهیه و تولید : موسسه فرهنگی هنری فصل هنر 

رویدادهای فرهنگی و هنری را در وب سایت رسمی موسسه فصل هنر دنبال کنید.
نویسنده : سونیوز
برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار