1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

روحانی:

انتخابات از نظر مردم بیافتد، به معنای پایان انقلاب است

کد خبر : 720
12:31
1400/01/11

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیافتد که انشاءالله هیچ وقت به چنین روزی نرسیم، به معنای پایان تمام حرکت ها و انقلاب ها در کشور است.

به گزارش سونیوز، حسن روحانی از انتخابات به عنوان یکی از مسائل و موضوعات مهم پیش روی کشور نام برد و افزود: انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و تا مشارکت در انتخابات و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی با همین قدرت و شکوه خواهد بود.                                               

وی تاکید کرد: اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیافتد که انشاءالله هیچوقت به چنین روزی نرسیم، به معنای پایان تمام حرکت ها و انقلاب ها در کشور است و همه باید منافع ملی کشور را مد نظر قرار دهیم و راه حل مشکلات پیچیده در این کشور فقط اصل ۵۹ قانون اساسی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی که به آن افتخار می کنیم، یک همه پرسی و رفراندوم است، افزود: امروز اداره کشور در اختیار مردم است و این مردم هستند که بالاترین مقام ها و مدیریت کشور را با آرای خودشان برمی‌گزینند و تمام انقلاب‌ها در ایران از زمان میرزای شیرازی بزرگ در این ۱۵۰، ۱۶۰ سال اخیر برای این بود که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی رای و نظری را به مردم تحمیل نکند. بنابراین ۱۲ فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری اسلامی در کشورمان است.

وی انتخابات را یکی از مسائل بسیار مهمی که این دولت تا پیش از پایان دوره فعالیت خود پیش‌رو دارد، عنوان کرد و گفت: ۱۲ فروردین به عنوان نماد انتخابات و تعیین کننده بودن رای مردم در نظام جمهوری اسلامی یک روز نیست بلکه یک فرهنگ، یک راه و مسیر برای حل معضلات پیچیده و اساسی در کشور است. انشاءالله بتوانیم پیرو این راه باشیم و آن را ادامه دهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: اولین مساله‌ای که در ۴ ماهه باقیمانده از عمر دولت پیش‌روی ماست برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور است و همه باید تلاش کنیم یک انتخابات پرشور برگزار شود، به گونه‌ای که همه مردم احساس کنند یک نماینده‌ای در انتخابات دارند. از هر تفکری یک کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشد تا مردم تشویق شوند پای صندوق آرا بیایند و زحمت ایستادن پای صندوق را به عنوان عبادت تلقی کنند.

روحانی با بیان اینکه نباید از انتخاب مردم بترسیم، تصریح کرد: هر چه مردم انتخاب کنند، مبارک است. باید این را قبول کنیم و اگر این را در مغزمان بگنجانیم منتخب مردم هر که باشد و از هر جناح و طرز تفکری که باشد برای ما مبارک است. ما نیازمندیم و البته همیشه نیاز داشتیم که ۱۲ فروردین را تکرار کنیم.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار