1403/02/23

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/23

-

جشن گلریزان فروردین ماه در تبریز برگزار می شود

کد خبر : 6074
16:27
1402/12/27

سونیوز: معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه جشن گلریزان 18 فروردین 1403 پس از افطار در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود، گفت: این جشن یکی از مهم‌ترین رویدادهای ملی و استانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد محسوب می‌شود.

به گزارش سونیوز، رسول هاشمی، یکشنبه، 27 اسفندماه در نشست خبری، با اشاره به آزادی 611 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان شرقی طی سال جاری، اظهار کرد: مجموع بدهی این تعداد از زندانیان آزاد شده هفت هزار و 150 میلیارد ریال  بوده است.
 
او با بیان اینکه محکوم دیه ناشی از حوادث کارگاهی نداشته‌ایم، گفت: از مجموع محکومان ۳۵۷ نفر از محکومان مالی، ۲۰۲ نفر از محکومان مهریه، ۵۲ نفر از محکومان نفقه زوجه و فرزند مشترک در سال جاری آزاد شدند.
 
معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به مجموع اعسار کل بدهی های زندانیان آزاده شده آذربایجان شرقی در سالجاری، افزود: ۶ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال اعلام مجموع این بدهی ها بوده است که از این مجموع 328 میلیارد ریال به کمک خیران به طور بلاعوض پرداخت شد.
 
او شهرهای تبریز، مراغه و اهر را دارای بیشترین تعداد زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: 50 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان در شب عید آزاد شده و به کانون گرم خانواده ی خود باز می گردند.
 
هاشمی با اشاره به وجود 250 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی، گفت: مجموع بدهی این افراد را چهار هزار میلیارد ریال بوده که چنانچه خیران و نیکوکاران استان زمینه جمع آوری یک هزار میلیارد ریال را فراهم کنند، ستاد دیه می تواند تمام این افراد را از زندان آزاد کند.
 
او با درخواست از خانواده‌ها در خصوص مهریه و ازدواج جوانان، تشریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد مهریه‌های نامتعارف با میزان بسیار بالایی هستیم که این امر فاجعه ای بسیار درد ناک برای یک جوان و جامعه است، در یکی از موارد مهریه خانمی برابر با مجموع تاریخ تولد خود و همسرش اعلام شده بود که این امر نشان از وقع گرا نبودن برخی از خانواده ها در ازدواج جوانان است.
 
معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند برای پیشگیری از چنین رویداهای تلخ در بحث مهریه و داد و ستد نقش موثری ایفا کنند.
 
فرزاد آقایی- مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان نیز در این ‌نشست با بیان اینکه 20 نفر از خیران و هموطنان مقیم خارج از کشور توانسته اند زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنند، گفت: خیران مقیم خارج از کشور به ویژه از کشورهای آلمان، ترکیه و نروژ توانستند با کمک 200 میلیون تومانی زمینه آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه ستاد دیه استان تنها متولی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، گفت: خوشبختانه طی چهار سال اخیر 1100 نفر از زندانیان  جرائم غیرعمد به واسطه مشارکت مردم و مجموعه های مختلف آزاد شدند.
 
مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان با اشاره به کمک و برگزاری جشن گلریزان مجازی توسط برخی از بلاگرهای تبریز در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: محسن چاووشی –خواننده ی کشورمان تاکنون با برگزاری 31 جشنواره گلریزان باعث آزادی 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان شده است.
 
آقایی با تاکید بر جاری شدن سنت حسنه ی صرف هزینه تاج گل و ضیافت جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در جامعه، گفت:  طی چهار سال اخیر 4400 خانواده با  پرداخت ضیافت احسانی باعث آزادی یک هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد شده اند.
 
 
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار