1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

ساخت دست مصنوعی الکترونیک توسط شرکت دانش بنیان تبریزی

کد خبر : 5152
16:07
1402/09/27

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی با بیان اینکه به طور معمول شرکت‌های دانش بنیان با هدف حل مشکل و رفع دردی از جامعه تشکیل می شوند، گفت: این شرکت ارائه دهنده انگشت، دست مکانیکی و دست الکترونیکی مخصوص افراد قطع عضو می باشد .

به گزارش سونیوز، امیر پایدار ثانی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به ساخت صفر تا 100 محصولات خود در داخل کشور افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: از کشور استرالیا دعوت کرده بودند تا در آن کشور به شرط تولید دست الکترونیکی به نام آن کشور، مستقر شویم، با صراحت دعوت آن‌ها را رد کردیم و گفتیم به اینکه نام ایران روی محصولات تولیدی ما حک شود، افتخار می‌کنیم.

او با اشاره به حضور شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی در رینوتکس2023، تشریح کرد: اخیرا با حضور در نمایشگاه رینوتکس2023، اکثر مسئولان در حین بازدید از غرفه، شماره تماس خود را به ما می‌دادند ولی اکنون که با هر کدام تماس می‌‍‌‌‌گیریم حتی به تلفن همراه خود جواب نمی‌دهند، مسئولان اگر می خواهند مشکلی حل کنند آن مشکل را به طور واقعی حل کنند نه اینکه فقط به خاطر عکس گرفتن، تعریف و تمجید در کنار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرند.

پایدار ثانی با بیان اینکه برای تولید دست الکترونیکی هزاران بار شکست خوردیم و تنها یکبار موفق شدیم، تشریح کرد: اکثر افرادی که قطع عضو می شوند از قشر کم درآمد جامعه هستند و حمایت آنچنانی از سوی ارگان های دولتی نمی شوند، مسولیت داریم هم به لحاظ روانی و عملکردی در خدمت این عزیزان باشیم و تا آنجایی که در توان داریم کمک کنیم تا دوباره به جامعه برگشته و درصدی از کارهای عادی خود را انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه کارشرکت دانش بنیان ثانی فقط ارائه‌ی یک محصول نیست، گفت: کار این شرکت دانش بنیان با شخصیت، عملکرد و خصوصیات فرد قطع عضو شده در ارتباط است، این موضوع گرفتاری های اجتماعی و خانوادگی برای افراد معلول ایجاد می کند .

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور سالانه ۶۰ هزار نفر دچار معلولیت در سوانح رانندگی می‌شوند، گفت: علاوه بر این مورد، افرادی نیز بر اثر حادثه کاری یا به صورت مادرزادی قطع عضو می شوند.

او با تاکید بر اینکه مسئولان هم باید نگرشی دانش بنیانی داشته باشند، گفت: صرف اینکه شرکت، دانش بنیان باشد کافی نیست، ضرورت دارد فرهنگ سازی لازم در جامعه ترویج شود تا همه به محصول، کار و جوان ایرانی افتخار کنند.

او با بیان اینکه تقاضا برای محصولات شرکت دانش بنیان ثانی بسیار زیاد است، گفت: کار شرکت دانش بنیان ما مانند دندان پزشکی سفارشی تولید می‌شود تا آنجایی که فرد از محصول رضایت نداشته باشد محصول ارائه نمی شود، دست های الکترونیکی برای افرادی به کار گرفته می شود که از قسمت ساعد، بازو و کتف قطع عضو شدند

پایدار ثانی با تاکید براینکه نیاز به حمایت های دولتی داریم دولت باید از افراد قطع عضو حمایت کند، گفت: سعی داریم محصولات ارزان قیمتی تولید کنیم تا به دست بازار هدف برسد.

او بیان کرد: فردی که قطع عضو می شود ابتدا نمی داند کجا برود و از چه کسی راهنمایی صحیح را دریافت کند تنها راه چاره را جست وجوی اینترنتی و دریافت تبلیغات در مورد پروتز امی داند که البته اکثرا در این تبلیغات نوشته ای متفاوت می‌نویسند به طور مثال اخیرا فردی از اصفهان تماس گرفته بود؛ در حالی که مشکل این فردبا سه میلیون تومان حل می شد ولی با دریافت مشاوره نادرست متحمل هزینه‌های هنگفت و دوره‌های درمانی طولانی شده بود.

او با بیان اینکه ابتدا مسیر و قیمت ها را برای فرد متقاضی مشخص می کنیم، تاکید کرد: مشاوره دادن در زمینه ساخت پروتز و دست الکترونیکی بسیار مهم است به طوریکه 80 درصد کمک‌ها می تواند در قالب مشاوره صحیح انجام شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی با بیان اینکه نباید بیمار را وارد مسائل تبلیغاتی کنیم، گفت: بیمار نیاز به کمک دارد، افرادی که قطع عضو می‌شوند، غمگین ترین افراد روی زمین هستند چون ظاهر، اعتماد به نفس و شغل این افراد تحت تاثیر قرار می گیرد.

او با بیان اینکه دست الکترونیکی پنج انگشتی با قابلیت کنترل از سیگنال‌های مغزی به لحاظ تکنولوژی ساخت و فرآیند تولید بسیار پیچیده است، اظهار کرد: درتولید دست الکترونیکی موارد متعددی برای افراد ملاک است که باید در فرآیند تولید رعایت شود، از جمله فاکتورها که برای مددجویان خیلی مهم است وزن محصول، ظرافت و فرم ظاهری و عملکرد آن است تا یک فرد بتواند کارهای روزانه‌اش را با دست الکترونیکی انجام بدهد. فاکتور مهم بعدی بی‌صدا بودن محصول است.

او با تاکید بر اینکه در اندام مصنوعی تمام این فاکتورها باید لحاظ شود در غیر این صورت فرد استفاده کننده تمایلی برای استفاده از آن ندارد، گفت: لحاظ کردن همه این فاکتورها کار متخصصان طراحی را صد برابر سخت‌تر می‌کد، فاکتورهای مهمی که ذکر شد در داخل یک محصول با حجم کوچک گنجانده شده و باعث می‌شود ما بتوانیم دستی که با سیستم‌های مغزی کنترل می‌شود به بازار هدف عرضه کنیم.

پایدار ثانی با بیان اینکه تولید دست الکترونیکی به لحاظ الکترونیکی و مکانیکی فرآیند بسیار پیچیده‌ای دارد، تشریح کرد: اندازه‌گیری فشار لازم در هر انگشت، قدرت لازم در هر دو دست یا مجموع انگشتان، استحکام و قدرت پردازش و آنالیز سیستم های مغزی، سرعت باز و بسته شدن انگشتان دست و … فاکتورهای فنی هستند و ما تمام این حرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و محصولی تولید کرده‌ایم تا این فرآیندها را به خوبی انجام دهد و در نهایت کاوری روی محصول کشیده می‌شود تا زیبایی کامل و نهایی را داشته باشد.

او با اشاره به ساخت دست الکترونیکی در سایر کشورهای خارجی، گفت: در سطح دنیا شرکت‌هایی مانند آلمان و آمریکا در حوزه پروتز کار می‌کنند آلمان در ساخت دست الکترونیکی سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال و شرکت‌های آمریکایی نیز سابقه ای۹۰ ساله دارند.

وی با تاکید بر اینکه محصولات ما کپی‌برداری یا مهندسی معکوس شده نیست، گفت: با نگاه به محصولات خارجی مطالعه و تحقیقات مرتبط را شروع کرده و با استفاده از متریال‌هایی همچون علم الکترونیک و مکانیک که خودمان داریم آن را تولید می‌کنیم.با افتخار عرض می‌کنم صفر تا ۱۰۰ این پروتزها در ایران ساخته شده و محصولات ما کپی برداری یا مهندسی معکوس شده نیست.

مدیرعامل مدیر شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی ادامه داد: بخش الکترونیک، مکانیک، مهندسی مواد، پوست و زیبایی، تولید قطعات فلزی و همه توسط متخصصان این شرکت طراحی و تولید شده و به لحاظ فنی، زیبایی و عملکرد با فرهنگ کشورمان بومی سازی شده است.

او با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تا سال جاری ۳۲ نوع دست الکترونیکی با روش‌ها و عملکردهای مختلف ساختیم، گفت: ۳۲ نوع آزمون و خطا انجام شد تا اینکه در دست الکترونیکی نوع سی و سوم از نظر مکانیکی، الکترونیکی و پردازش ذهنی به پایداری و ثبات رسانده و حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان ما دست الکترونیکی فعلی است.

او با اشاره به بهره وری از هوش مصنوعی در ساخت محصولات، گفت: وقتی فردی که انگشت دستش قطع شده و ما برای او انگشت می‌سازیم ابتدا مدارهای الکتریکی ساخته می‌شود و فرمان صادرشده از مغز را دریافت می‌کند که این قسمت پروسه بسیار پیچیده تولید است که بتواند سیگنال‌های مغزی را به طور تمیز دریافت کند.

پایدار ثانی ادامه داد: این سیگنال‌ها بسیار ضعیف است به این راحتی متوجه نمی‌شود که چنین پالس‌هایی در سطح بدن و درون رشته‌های عصبی جاری است. این جریان‌های الکتریکی پالس‌های مغزی را می‌گیرند و تقویت می‌کنند و این پالس‌های تقویت شده را بدون نویز به مدارهای آنالیز می‌فرستند و آنها را می‌گیرند و تفکیک می‌کنند و به موتورهایی که در هر انگشت تعبیه شده می‌فرستند و موتورها حرکت می‌کنند.

 

بالای ۶۰ درصد قطعات الکترونیکی تحریم هستند


وی با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری و سیاست‌های ارزی ما را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، گفت: هیچ‌گونه حمایت بیمه‌ای برای کمک به افرادی که قطع عضو شده‌اند و می‌خواهند دست و انگشت مکانیکی خریداری کنند، وجود ندارد، بالای ۶۰ درصد قطعات الکترونیکی تحریم هستند و مجبورهستیم آن‌ها را از شرکت‌های واسط  تهیه کنیم که این امر باعث پیچیدگی کار ما می‌شود.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار