1403/02/21

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/21

-

اهدای عضو زنی در مراغه جان مردی را نجات داد

کد خبر : 4957
21:41
1402/09/09

سونیوز: رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: اهدای اعضای بدن زن ۶۴ ساله بنابی، زنده‌یاد «رضوان حاجی‌پور» که در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری بود، به نجات جان یک مرد منجر شد.

به گزارش سونیوز، دکتر اللهوردی ارجمند شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: خانواده این زن با ایثار و بزرگواری مثال‌زدنی خود و با رضایت قلبی کامل نسبت به اهدای اعضا مرحومه حاجی‌پور اقدام کردند و کبد آن مرحوم در سایه تلاش شبانه‌روزی تیم اهدای عضو مراغه و تبریز به بدن یک مرد ۵۱ ساله پیوند زده شد.
 
او با تاکید بر اینکه خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه رو به گسترش است، بیان کرد: بیماران بسیاری به دلیل نیاز مبرم به پیوند عضو و نرسیدن به‌موقع عضو اهدایی، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که
 
به گفته وی ترویج فرهنگ اهدای عضو به عزم و مشارکت همگانی گروه‌های مرجع و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نیاز دارد تا در سطح جامعه نهادینه شده و به یک رفتار تبدیل شود.
 
اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی مراغه طی خرداد سال جاری نیز زندگی سه بیمار را نجات داد و کلیه، کبد و پانکرانس این بیمار مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.
 
انتهای پیام
 
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار