1403/02/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/29

-

هزینه حضور مستقل ناشران در نمایشگاه کتاب، سنگین است

کد خبر : 4724
09:32
1402/08/20

سونیوز: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: هزینه حضور مستقل ناشران در استان‌ها سنگین است و به همین دلیل ناشران از حضور منصرف می‌شدند و فضا در اختیار واسطه‌های فروش قرار می‌گرفت و کتاب‌های بی‌کیفیت و زرد با تخفیف‌های بالا به نمایشگاه آورده می‌شد که این ظلم به مردم استان‌ها بود.

به گزارش سونیوز، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همواره به عنوان نمایشگاه شاخص در بین استان‌ها مطرح بوده است.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برپایی این رویداد فرهنگی گفت: خیلی خوشحال هستم که اولین نمایشگاه استانی را بعد از مدت‌ها در استان خوب آذربایجان‌شرقی و شهر بزرگ تبریز شروع می‌کنیم.
 
او افزود: تغییراتی در شیوه برگزاری نمایشگاه تدبیر شده که امیدواریم این تغییرات نمایشگاه استانی را به جایگاه واقعی خود برساند.
 
احمدوند اضافه کرد: همکاری بسیار خوبی را در این استان شاهد بودیم، قدردان زحمات مدیرکل ارشاد و همکارانشان، حمایت‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مجموعه نهادهایی که در استان زحمت می‌کشند، هستیم.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران و اهالی فرهنگ تبریز بسیار خوب پای کار آمدند، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است، با توجه به اینکه کتاب گران شده و هزینه خرید کتاب بالاست اما مردم علاقمند به فرهنگ و کتاب هستند و امیدواریم با رفع نقایص در دوره‌های بعدی نمایشگاه باشکوه‌تری برگزارکنیم.
 
او درباره نمایشگاه مطبوعات هم گفت: اکثر رسانه‌های استان حضور دارند که از استان فرهنگی و موثر آذربایجان‌شرقی انتظاری هم جز این نداریم.
 
احمدوند درباره تغییر شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب هم متذکر شد: هزینه حضور مستقل ناشران در استان‌ها سنگین است و به همین دلیل ناشران از حضور منصرف می‌شدند و فضا در اختیار واسطه‌های فروش قرار می‌گرفت و کتاب‌های بی‌کیفیت و زرد با تخفیف‌های بالا به نمایشگاه آورده می‌شد که این ظلم به مردم استان‌ها بود و به همین دلیل بهترین راه برای برگزاری نمایشگاه همین روش بود.
 
او ادامه داد: همیشه نمایشگاه تبریز به عنوان نمایشگاه شاخص در بین استان‌ها مطرح بوده و الان هم که پیشگام برای برگزاری نمایشگاه کتاب بودند آن را به شکل بسیار خوبی برگزار می کنند.
 
احمدوند درباره حمایت از نویسندگان جوان یادآور شد: مهمترین حمایت این است که نویسندگان و پدیدآورندگان امکان انتشار آثارشان را داشته باشند که برای این مساله بستری فراهم شده که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد تا پدیدآورندگان آثارشان را منتشر و ناشران هرکدام را خواستند به صورت چاپ و صحافی به مشتریان ارائه کنند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار