1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

سختگیری‌ها نسبت به ورود اتباع به کشور بیشتر می‌شود

کد خبر : 4340
17:16
1402/07/12

سونیوز: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه هرچه پیش می‌رویم، اقدامات سختگیرانه و ممانعت از ورود اتباع بیشتر می‌شود، گفت: «در خصوص جوی که اکنون در مورد افزایش تعداد افغان‌ها در کشور ایجاد شده، نگرانی وجود ندارد؛ بهترین کنترل در مرزهای کشور در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد.»

به گزارش سونیوز، سردار مجید شجاع امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی،در پاسخ به این پرسش که آیا مرزبانی برنامه‌ای برای افزایش سختگیری‌ها نسبت به ورود اتباع افغانستانی دارد یا خیر، بیان کرد: «آمار ورود اتباع افغانستانی کاهش داشته است. ما حضور افغانستانی‌ها در کشور را از سال ۵۸ داشتیم. کشور ما جذابیت‌هایی دارد که قابل مقایسه با کشورهای همسایه نیست. ما در مرز با رفتار اسلامی و به عنوان انسان با اتباع رفتار می‌کنیم، اگر بخواهیم هر فردی که به کشور می‌آید را با گلوله بزنیم، دیگر کسی وارد نمی‌شود، اما رفتار و اخلاق دینی ما با سایر کشورها متفاوت است.»
 
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: «براساس آمار سازمان جهانی مهاجرت، تنها ۱۰ درصد مهاجرین دستگیر می‌شوند، اما ما بیشتر کنترل می‌کنیم و این آمار در مورد کشور ما ۵۰ درصد است. هرچه پیش می‌رویم، اقدامات سختگیرانه و ممانعت از ورود اتباع بیشتر می‌شود. در خصوص جوی که اکنون در مورد افزایش تعداد افغان‌ها در کشور ایجاد شده، نگرانی وجود ندارد. بهترین کنترل در مرزهای کشور در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد. باید به این سمت برویم که انسداد ‌مرزی ۱۰۰ درصد باشد، اکنون طرح انسداد کامل مرزی در مورد ۷۴ کیلومتر از مرز ما در تایباد آغاز شده است.»
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار