1403/02/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/10

-

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی بخش رقابتی فیلمنامه نویسی را راه اندازی کرد

کد خبر : 4206
15:07
1402/06/29

سونیوز: فراخوان بخش رقابتی فیلمنامه‌نویسی نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» منتشر شد.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، روابط عمومی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، فراخوان بخش فیلمنامه‌نویسی این رویداد که به دبیری کمال تبریزی و ریاست مهدی حیدری آبان ۱۴۰۲ توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر در تبریز برگزار خواهد شد، منتشر شد.

متن فراخوان به شرح زیر می باشد: 

مقدمه:
سینما آینه ­ی تمام نمای فرهنگ و تمدن ملت­ ها است. سرزمین ایران با دارا بودن گنجینه عظیمی از فرهنگ ­ها و سنت ­ها بستر مناسبی برای به تصویر کشیدن غنای تاریخ بشر می باشد. نگارش در باره آیین، فرهنگ و خرده­ فرهنگ­ های سرزمینی، زبان، گویش، لهجه، ادبیات فولکلور و ... یک هنر غنی و قابل استناد برای آیندگان می­ باشد. موسسه فرهنگی هنری فصل هنر با توجه به اهمیت فیلم­نامه و ارج نهادن به جایگاه آن در روند تولید آثار سینمایی و کوتاه، همزمان با نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار  « اقوام، ریشه ایران زمین »، بخش رقابتی فیلم ­نامه نویسی اقوام ایرانی را نیز برگزار می نماید.
 
*شرایط شرکت در بخش رقابتی فیلم نامه نویسی:
1- اثر ارسالی، نباید فیلم­نامه یک اثر تولیدی در قالب ­های فیلم کوتاه، داستانی، تله­ فیلم، نیمه بلند، بلند و یا سینمایی باشد .
2- فیلمنامه باید با رعایت اصول حروف نگاری با فونتB Nazanin ، سایز14، فاصله خطوط 5/ 1و برای فیلم­نامه­های کوتاه حداکثر در 40 صفحه و برای فیلم­نامه های بلند حداکثر تا 120 صفحه و­ فقط به صورت فایلpdf  به­آدرس سایت جشنواره www.aghvamfilm.com  ارسال گردد. فیلم­نامه هایی که فاقد مشخصات مذکور باشند حذف و توسط دبیرخانه از جشنواره خارج خواهند شد.
3- درفرم ثبت اثر، نام و نام خانوادگی صاحب اثر، نام فیلم­نامه و در بخش اقتباسی باید مشخصات کامل منبع اقتباس(شامل عنوان، نویسنده، ناشر، سال انتشار) نیز درج شود.
4- فیلم­نامه­ ها حتما بایستی با موضوع اقوام ایرانی و در قالب گستره‌ی زیست‌ بوم، آیین­ه ای فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت های گردشگری باشد.

5- متن فیلم­نامه بایستی به زبان فارسی نگارش گردد و در صورتی که دیالوگ­ های آن به زبان یا گویش ­های محلی و بومی باشد، باید ترجمه دقیق و صحیح آن عینا در زیر دیالوگ ­ها درج گردد.
6-  نگارش و درج خلاصه یک صفحه ای فیلم­نامه در وب سایت جشنواره الزامی است.
7- فیلم­نامه ­های اقتباسی علاوه بر خلاصه یک صفحه ­ای فیلم­ نامه بایستی خلاصه یک صفحه ­ای از داستان منبع اقتباس نیز داشته باشند.
8-  هر شرکت کننده حداکثر 5 اثر در هر دو بخش فیلم­نامه اقتباسی و اصلی می­تواند جهت شرکت در جشنواره ارسال نماید.
9-  مسئولیت حقوقی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از لحاظ مالکیت و محتوا بر عهده شرکت کننده می­ باشد.
10- دبیرخانه جشنواره از بین فیلم­نامه ­های ارسالی، 3 فیلم نامه را انتخاب و داوری خواهد نمود.
11- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای پذیرش کلیه مقررات اعلام شده است .
 
*جوایز جشنواره:
  • جایزه فیلم­نامه برتر : 50 میلیون تومان
  • جایزه فیلم­نامه دوم : 30 میلیون تومان
  • جایزه فیلم­نامه سوم : 20 میلیون تومان
* تقویم جشنواره:
1- مهلت ارسال آثار: تا15 مهرماه 1402

* محل برگزاری جشنواره:
دبیرخانه و محل برگزاری جشنواره کلانشهر تبریز می باشد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار