1403/02/23

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/23

-

احتمال لغو تصمیم خروج آمریکا از برجام با فرمان بایدن

کد خبر : 350
14:42
1399/11/18

منابع آگاه در واشینگتون می گویند جو بایدن احتمالاً با امضای فرمانی اجرایی، تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را برای خروج از برجام لغو کند.

به گزارش سونیوز، پایگاه تحلیلی بلومبرگ در گزارشی نوشت که دولت بایدن بعنوان گامی به سوی احیای برجام در حال بررسی راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی ایران بدون لغو تحریم‌های فلج‌کننده همچون فروش نفت است.
 
بر اساس این گزارش، چهار منبع آگاه اعلام کردند که مقام‌های آمریکایی در حال بحث و گفت‌وگو درباره موضوعاتی چون حمایت از صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به تهران برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین تسهیل تحریم‌هایی هستند که در مسیر کمک‌های جامعه جهانی به ایران برای مقابله با کرونا مانع ایجاد کرده است.
 
طبق گفته این منابع آگاه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً با امضای یک فرمان اجرایی، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام را لغو کند، با این حال صدور معافیت‌های تحریمی که اجازه فروش نفت ایران در بازارهای بین‌المللی را بدهد، در حال حاضر تحت بررسی‌های جدی قرار ندارد.
 
مقام‌های دولت بایدن در حالی برای بازگشت مجدد به برجام ابراز تمایل کرده‌اند که در مناسبات مختلف برای این بازگشت شرط‌گذاری کرده‌اند و اخیراً نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که هنوز راه طولانی برای بازگشت کامل به برجام وجود دارد.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار