1403/03/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/03/01

-

در 24 ساعت گذشته رخ داد؛

رهایی ۱۲ نفر از چنگال قاتل نامرئی در تبریز

کد خبر : 35
12:37
1399/10/04

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شبانه روز گذشته 12 نفر از شهروندان تبریزی با اقدام به موقع اورزانس از چنگال قاتل نامرئی نجات یافتند.

به گزارش سونیوز، فرزاد رحمانی پنجشنبه در خصوص آمار گازگرفتگی و مسمومیت با منواکسید کربن در تبریز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 12 نفر از شهروندان تبریزی که با گاز منواکسید کربن مسموم شده بودند، با اقدام به موقع اورزانس از چنگال قاتل نامرئی نجات یافتند.
وی ضمن تاکید بر لزوم هوشیار بودن شهروندان نسبت به علائم اولیه مسمومیت بامونوکسید کربن خاطر نشان شد: طبق هشدار سازمان هواشناسی و برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی رعایت موارد ایمنی ضامن حفظ جان هموطنان خواهد بود.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز علایم مسمومیت با گاز بی رنگ و بی بو و کشنده مونوکسید کربن را سردرد،سرگیجه،تهوع،تپش قلب،تنگی نفس و علائم سرماخوردگی و کاهش هوشیاری و در نهایت چنانچه اقدامی صورت نگیرد فوت فرد را منجر خواهد شد.
لازم به تاکید است به محض مشاهده علائم گازگرفتگی،حتما از تهویه مناسب محیط و سیستم ایمنی وسیله گرمایشی اطمینان و موارد را به اورژانس ۱۱۵اطلاع دهند و رساندن هوای تازه و خارج نمودن فرد از محیط بسیار حیاتی می باشد.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار