1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

ادامه سفر گردشگران کشورهای همسایه به ایران

کد خبر : 3393
10:20
1401/10/20

سونیوز: رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این‌که در دو ماه مهر و آبان بیش از ۶۰۰ هزار تبعه و گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه بودند، گفت: همه تخم‌مرغ‌ها را نباید در سبد کشورهای غربی و اروپایی بگذاریم. آن‌ها با هر اتفاقی اتباع خود را از کشور ما فرا می‌خوانند.

به گزارش سونیوز، حرمت‌الله رفیعی در شرح وضعیت سفر درحال حاضر با توجه به آمارها و اظهارات رسمی درباره لغو و کاهش سفرهای داخلی و بین‌المللی به ایسنا، گفت: با وجود آن‌که گفته شد جریان ورود گردشگر به ایران افت شدید داشته است، اما با استناد به ویزاهای صادر شده در ماه مهر ۳۲۰ هزار نفر و در آبان‌ماه ۳۱۰ هزار نفر به ایران سفر کردند. طبیعتا بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه بودند.

او تمرکز صرف بر گردشگران اروپایی و کشورهای غربی را رویه‌ای نامطمئن دانست و گفت: این کشورها با هر اتفاقی، روابط توریستی خود را با ایران کاهش می‌دهند و اتباع خود را از ایران فرامی‌خوانند، اما آیا شنیده‌اید عراق، عمان و قطر و یا دیگر کشورهای همسایه حتی جمهوری آذربایجان چنین کاری با ایران انجام دهند؟

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با وجود اظهارات معاون گردشگری و دیگر فعالان گردشگری مبنی بر کاهش سفر از عراق به ایران در ماه‌های اخیر و همچنین گزارش‌هایی از افت سفرهای درمانی و تجاری اتباع خارجی از جمله افغانستانی‌ها به ایران، گفت: چارتر پرواز افغانستان در اختیار بنده است، بر آن اساس، تصریح می‌کنم که سفر از افغانستان کاهش نداشته است، اما عراق تحت تاثیر برخی وقایع داخلی این کشور قرار گرفته و روند کاهشی را تجربه کرده است.

رفیعی درباره وضعیت سفرهای داخلی که گفته شد برخی تورها بویژه طبیعتگردی با افت مواجه شده است، اظهار کرد: براساس شاخص "صندلی پرواز"، در برخی مسیرهای پرتردد، از جمله کیش، قشم، مشهد، اهواز، بندرعباس و شیراز به سختی و به ندرت صندلی خالی پیدا می‌شود، معمولا پروازها در مسیر این شهرهای سیاحتی و زیارتی با ظرفیت کامل انجام می‌شود.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پاسخ به اظهارنظرهایی مبنی بر این‌که "کاهش پروازهای داخلی بویژه پس از کرونا عامل نابرابری عرضه و تقاضا  شده و کمبود صندلی پرواز به معنای افزایش تقاضا و سفر مردم نیست"، گفت: استناد ما اظهارات رییس سازمان هواپیمایی و وزیر راه است که می‌گویند پروازها افزایش داشته است. این آماری هم که من می‌دهم براساس صندلی پرواز است، حال امکان دارد شرایط سفر با تور و یا سفرهای زمینی متفاوت باشد.  

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار