1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

اردوغان از «عصر جدید» در کنار جمهوری آذربایجان گفت

کد خبر : 3339
20:00
1401/10/04

سونیوز: رجب طیب اردوغان گفت که ترکیه و جمهوری آذربایجان به دنبال ایجاد یک عصر جدید در منطقه هستند.

به گزارش سونیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در رویدادی در استان "ارزروم" در شرق این کشور گفت: ما همراه با جمهوری آذربایجان در حال پی‌ریزی عصر نوینی در منطقه هستیم. با پیشرفت ارمنستان در صلح، امنیت و آرامش، همه چیز تسریع خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه در حال آماده‌سازی برای مهمترین رویداد در تاریخ هزار ساله خود در منطقه با چشم‌انداز ابتکار عمل "قرن ترکیه" است.

اواخر اکتبر ۲۰۲۲، اردوغان که ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه را بر عهده دارد یک سری برنامه، پروژه‌ و اهدافی را پیش از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و در حالی مطرح کرد که ترکیه خود را برای بزرگداشت یادبود ۱۰۰ سالگی تاسیس جمهوری ترکیه در ۲۰۲۳ آماده می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین افزود: ما از یک سو در حال تقویت روابط خود با جهان اسلام هستیم و از سوی دیگر، در حال ادغام با جهان ترک. در همین حال، ما با آفریقا و بالکان متحد می‌شویم. آنکارا روابط خود با روسیه، چین، اوکراین و آمریکا را نیز فراموش نکرده است.

اردوغان با اشاره به اینکه استان ارزروم شرقی یکی از مهمترین نقاطی است که به ترکیه اجازه می‌دهد تا به مرکزی برای ترانزیت نفت و گاز طبیعی و تجارت از آسیا به اروپا تبدیل شود، گفت: ترکیه در حال حل و فصل مناقشات و تنش‌ها در قفقاز است که بزرگترین مانع بر سر راه استفاده موثر از پتانسیل منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه بی وقفه کار می‌کند تا گاز اکتشافی در دریای سیاه را وارد چرخه شبکه ملی کند. اردوغان با بیان اینکه هر زمان که ترکیه از گاز اکتشافی در دریای سیاه استفاده کند، خبرهای خوبی به گوش می رسد، گفت: روز دوشنبه ما اخبار خوبی را با ملت در میان می‌گذاریم.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار