1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

آزاد راه تبریز - سهند؛ دیوار کجی که سرانجام به مقصد رسید

کد خبر : 17
12:54
1399/10/02

آزاد راه تبریز - سهند پس از 12 سال تعویق و مطالبه ساکنان شهر جدید سهند و البته وعده های پرشمار مسوولان ملی و استانی، سرانجام به خط پایان رسید و با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش سونیوز، طرح  آزاد راه تبریز - سهند که در دولت دهم کلید خورده بود، سرانجام پس از گذشت 12 سال و اعلام وعدهای متعدد برای بهره برداری از این پروژه 22 کیلومتری و تسهیل رفت و آمد ساکنان شهر جدید سهند به تبریز و بالعکس، به مرحله بهره برداری رسید.
طرح آزاد راه تبریز - سهند با هدف کاهش بار ترافیکی آزاد راه آذرشهر - تبریز و نیز کاهش مسافت و زمان سفر بین تبریز و شهر سهند در سال 87 به عنوان یکی از طرح های مهم ملی و استانی آذربایجان شرقی در دولت نهم به تصویب رسید.
هر چند در جریان سفر استانی رییس جمهور سابق به آذربایجان شرقی نیز اعتبارات ویژه ای برای این پروژه تخصیص یافت، با این حال عملیات اجرایی این طرح از سال 90 آغاز شد و با وجود وعده های متعدد مسوولان، در نهایت این پروژه امروز و پس از 12 سال با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم به بهره برداری رسید.
در بررسی وعده های متعددی که برای به سرانجام رسیدن این پروژه تنها 22 کیلومتری به ساکنان شهر جدید سهند داده شده، می توان فهرست بلند و بالایی را تهیه کرد، از جمله وعده آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که دراردیبهشت ۹۳ طی بازدید از شهر جدید سهند، از تکمیل این اتوبان ظرف مدت یک سال خبر داده بود.
حتی مرور وعده های یک سال گذشته در خصوص افتتاح این پروژه نیز که هر کدام خبر از افتتاح آن در آینده ای نزدیک می داد، به راحتی نشان دهنده سیر اصطحلاکی و شاید به نوعی مدیریت نشده روند اجرای پروژه آزادراه تبریز - سهند است که اجرای آن حتی در قیاس با روزمره ترین پروژه های اجرا شده در سطح کشور نیز چه از لحاظ ابعاد و چه به لحاظ سرمایه مورد نیاز، چندان سخت و دشوار به نظر نمی رسید.

آزاد راه  تبریز-سهند پروژه موثری برای تسهیل و تسریع تردد بین تبریز و شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری تبریز محسوب می شود که با بهره برداری از آن، مسیر دسترسی شهر جدید سهند به تبریز، بیش از پنج کیلومتر کوتاه تر شده و زمان سفر نیز از تبریز به این شهر، به یک سوم یعنی در حدود 10 دقیقه کاهش خواهد یافت.
به هر ترتیب افتتاح آزادراه تبریز – سهند یکی از مطالبات جدی مردم شهر جدید سهند در چند سال گذشته بوده است که عرض کلی آن ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده و طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه بوده و با برخورداری از شش خط عبور و مرور و هشت پل بزرگ در کاهش تصادفات و بار ترافیکی نقش موثری خواهد داشت.
حتی اگر بر اساس برخی شنیده ها افتتاح امروز این پروژه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با وجود برخی نواقصات صورت گرفته باشد، باید پذیرفت دیوار کجی که تکمیل آن بیش از یک دهه زمان برده و مسوولان استانی و ملی متعدد وعده های امروز و فردای بسیاری را برای اتمام آن سر داده اند، سرانجام به پایان راه رسیده و تنها باید امیدوار بود که نواقص احتمالی باقیمانده آن نیز در گذر زمان رفع شود، بماند که مصائب آتی الحاق این بزرگراه شش بانده به اتوبان کسایی سه بانده نیز خود حکایتی مفصل است که در آینده گرهی دیگر بر گره های کور ترافیکی کلانشهر تبریز خواهد افزود.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار