1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

مس سونگون ۲۳۵ میلیارد تومان برای توسعه منطقه هزینه می‌کند

کد خبر : 1361
17:51
1400/05/24

استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب قرارداد اجرای طرح ذوب در مجتمع مس سونگون از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داد و گفت:این مجتمع برای توسعه منطقه ۲۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

به گزارش سونیوز، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: مجمع عالی شرکت ملی مس ایران اخیرا ۱۵۰ میلیارد تومان برای برای تکمیل بزرگراه خواجه - ورزقان تا مرز نوردوز، ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد پایگاه امداد هوایی ارسباران و ۵۰ میلیارد تومان برای ایفای تعهدات اجتماعی خود اعتبار تخصیص داده و با شروع  طرح ذوب مس، امکانات خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در مورد مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان مبنی بر اصلاح حریم شهر ورزقان گفت: نباید توسعه شهر به خاطر خواسته‌های شخصی افراد تحت تاثیر قرار گیرد و تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود نباید در آینده مشکل ایجاد کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۲ برابری بیماران بستری در مراکز درمانی استان در ۱۰ روز اخیر، خاطرنشان کرد: با تمیهدات و اقدامات انجام‌شده، مشکلی در تا. مین دارو در استان نداریم و مراکز درمانی هم برای پذیرش بیماران کرونا آمادگی کامل دارند.

پورمحمدی با بیان اینکه شرایط کرونایی کشور، نگران‌کننده است، افزود: شیوع بیماری به سرعت در حال افزایش است و در برخی از شهرها، ظرفیت مراکز درمانی پر شده است.

وی ادامه داد: در استان هم وضعیت خیلی خوب نیست و در ۱۰ روز اخیر تعداد بیماران بستری ۲ برابر شده است و با ادامه روند فعلی شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از روند ثابت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: موج پنجم کرونا طولانی‌تر از موج‌های قبلی است و همه باید کمک کنیم تا این مرحله سخت هم سپری شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: با دستور رئیس جمهوری تا پایان شهریور، ۳۰ میلیون دوز واکسن تامین خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که میزان واکسیناسیون در استان تا آن زمان به ۴۵ درصد برسد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله منع ترددهای بین‌استانی و تعطیلی مشاغل از ۲۵ تا ۳۰ مرداد تاکید کرد: مراقبت‌ها و اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های مسئول جدی گرفته شود.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در هفته گذشته گفت: همه نیروها و دستگاه‌های مسوول تلاش کردند تا آتش در این منطقه مهار شود، اما در عین حال انتظار داریم اقدامات مربوط در زمان کمتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

پورمحمدی با بیان اینکه با فاصله کمی از این حادثه، شاهد وقوع سیل در شهرستان کلیبر بودیم، افزود: متأسفانه ۶ روستا در این حادثه آسیب دیدند و سه نفر از هموطنان خود را از دست دادیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در جریان بازدید نائب‌رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده، مصوبات خوبی برای جبران خسارت‌ها در نظر گرفته شد که دستگاه‌های مسئول باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی درخصوص گزارش کارگروه تخصصی امور فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان هم گفت: توسعه شهر و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند کاهش نابرابری است و طرح‌های بازآفرینی که اقدامی در این راستا به شمار می‌رود، باید با جدیت دنبال شود.

در این جلسه برخی از مسائل مربوط به بودجه استان بررسی و ۳۰ مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ازجمله الحاق ۴۴ هکتار زمین به حریم شهر بستان‌آباد و اصلاح حریم شهر ورزقان به تصویب رسید.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار