1403/01/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/28

-

شیوع مواد مخدر در آذربایجان شرقی پایین تر از میانگین کشوری

کد خبر : 1179
10:41
1400/04/09

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه وقت شناسی مسئولان گذشته و هم افزایی های انجام شده در استان، به استانی عاری از معتاد متجاهر و همچنین الگویی برتر برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

به گزارش سونيوز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: این شورا در فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با هنجارشکنان این حوزه، نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: کسب متوالی رتبه های نخست ملی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افتخار بسیار مهمی است که به رغم کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات به دست آمده است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و ضرورت توجه بیشتر به برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، گفت: آذربایجان شرقی از جمله پاک ترین استان های کشور بوده و آمار مصرف مواد مخدر در استان در مقایسه با میانگین کشوری، بسیار پایین تر است.

پورمحمدی اظهار داشت: در سایه وقت شناسی مسئولان گذشته و هم افزایی های انجام شده در استان، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر و همچنین الگویی برتر برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

وی با قدردانی از نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد قاطع و بدون مماشات با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: برخورد با سوداگران مرگ، همچنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: آموزش و فرهنگ سازی، اصلی ترین عامل در مقابله با افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها، مطبوعات و متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد این شورا پرداخت و گفت: با راه اندازی و مدیریت مرکز ماده 16 تبریز، بسیاری از مشکلات مربوط به این بخش مرتفع شده است.

رضا استادرحیمی افزود: در حال حاضر 502 نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مرکز نگهداری می شوند و اقدامات مربوط به درمان، بازتوانی و اشتغال معتادان با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دستگاه های اجرایی در حال اجراست.
 
 در این جلسه از خانواده شهید محمدرضا سفیدی نسب و همچنین مدیران، کارشناسان و خبرنگاران حوزه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی شد.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار