1403/10/15

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/10/15

-

رسانه‌ها، مشکلات رانندگان را به گوش مسئولان برسانند

کد خبر : 9105
15:23
1403/10/11

سونیوز: رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از رسانه های استان می خواهیم زمانی را نیز برای شنیدن درد و دل رانندگان و شرکت های حمل و نقل اختصاص دهند، گفت: از رسانه ها خواستاریم به عنوان زبان راننده، مشکلات آن ها را در رسانه ها انعکاس داده و به گوش مسئولان برسانند، مشکلات و درد و دل رانندگان زیاد است ولی اگر این مشکلات بیان نشود، قطعا به مشکل غیر قابل حل تبدیل می شود.

علی اکبر ذاکری شجاعی با حضور در موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و استودیو آژانس خبری سونیوز با اشاره به فعالیت 115 شرکت حمل و نقل بین المللی در استان، گفت: تمامی شرکت های حمل و نقل در زمینه کریر و حمل مواد سوخت با کشورهای ترکیه، گرجستان، ارمنستان، عراق و اروپا فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 80 درصد کشورهای همسایه از طریق ارسال محموله های استان ما تغذیه می شوند، افزود: مرز محل عبور و مرور است و نباید در آن توقف کرد ولی متاسفانه توقف کامیون ها در مرزهای استان بسیار طولانی مدت است، به طوریکه تخلیه و بارگیری در مرزها انجام می شود.

رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی آذربایجان شرقی تاکید کرد: توقف‌ها در مرزها که شامل تخلیه و بارگیری هستند، باعث کندی تبادل کامیون‌ها شده و منجر به صف‌های طولانی و توقف کامیون‌ها به مدت سه الی ده روز در مرزها می‌شود. این مسئله موجب خسارت به رانندگان، شرکت‌ها و صاحبان کالاهای داخلی و خارجی می‌شود.

علی اکبر ذاکری شجاعی با تاکید بر اینکه خواستار حذف ترانشیپ در مرزها هستیم، افزود: گمرک جلفا در مرز نوردوز با وسعت زیاد و انبارهای مجهز، می‌تواند نقش کلیدی در سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری ایفا کند و این شلوغی و خسارت را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

وی با بیان اینکه هزینه خرید یک کامیون حدود هفت میلیارد تومانی برای یک راننده در کشور تمام می شود، گفت: هزینه خرید یک کامیون  توسط فرد ایرانی معادل با خرید هفت کامیون برای یک فرد در کشور ارمنستان است، به طوریکه خرید یک کامیون در ارمنستان حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد ولی خرید آن در ایران مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش تعداد کامیون های کشور ارمنستان و گرجستان، ازبکستان و افغانستان در بازار کار هستیم، گفت: به دلیل مقرون به صرفه نبودن هزینه های کامیون در ایران، کم کم شاهد از دست دادن بازار هستیم، در آینده ای نه چندان دور حمل و نقل ایران در مقابل این کشورها نمی تواند فعالیت کند چرا که همه چیز برای رانندگان خارجی ارزان بوده و به راحتی نیز در ایران با قیمت بسیار پایینی گازوئیل کامیون خود را تامین می کنند.

ذاکری شجاعی با بیان اینکه چالش بوم گرایی نیز در مرزها مطرح است، گفت: در حال حاضر براساس سهمیه بندی تعدادی از رانندگان بومی بدون نوبت از مرز عبور می کنند که البته این امر باعث  ضایع شدن حق مابقی رانندگان غیر بومی و مشکل در کرایه حمل شده است، چرا باید راننده ی بومی بدون نوبت از صف عبور کند، اکنون در مرز بازرگان روزانه 50 کامیون‌های بومی تنها با پلاک 17 و 27 از مرز بدون نوبت عبور می کنند و علت آن نیز مشخص نیست.

وی ادامه داد: رانندگان کامیون های غیر بومی در مرز اذیت می شوند و از لحاظ فکری تحت فشار قرار می گیرند، راننده ای که 10 روز در صف مرز پشت نوبت منتظر مانده است، قطعا افکار آشفته ای نیز خواهد داشت و این امر می تواند برای رانندگان حادثه آفرین شود، این چالش باید به زودی رفع شود با اینکه تلاش زیادی از سوی ما برای رفع این مشکل انجام شده ولی تاکنون حل نشده است، البته گمرک بازرگان تخلیه و بارگیری را از گمرک انتقال داده و این امر باعث روان سازی شده است امیدواریم در مرز نوردوز نیز تخلیه و بارگیری اینگونه انجام شود.

رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ایمنی جاده ها برای رانندگان، اظهار کرد: افزایش قیمت قطعات و نگهداری کامیون ها در شرایط فعلی جاده ها یکی از مشکلات اصلی رانندگان است، متاسفانه رانندگان به دلیل وجود تعداد زیاد سرعت گیر در جاده ها با مشکل مواجه می شوند، در هیچ جای دنیا چیزی به نام سرعت گیر در وسط جاده وجود ندارد، رانندگان کامیون کشور ما با بیش از 40 تن بار به محض دیدن سرعت گیر مجبور به گرفتن ترمز با بار سنگین است که این امر نیز باعث ضررسانی به لاستیک و ترکیدگی بالون ها و شکستگی برخی قطعات می شود.

وی با انتقاد از وضعیت غیراستاندارد جاده ها، گفت: مسیر رانندگان ترانزیت هموار نیست، علاوه بر استاندارد نبودن جاده ها، برخی قوانین مختص به هر استان نیز رانندگان را اذیت می کند.روان سازی مرزها، جابه جایی محل ایکس ری بسیاری از مشکلات رانندگان را رفع می‌کند.

جشنواره ملی چندرسانه ای «جاده سبز» در ۱۰ محور کلی، ۱۷ موضوع تخصصی و سه بخش رسانه ای شامل آثار مکتوب، آثار تصویری و چندرسانه ای و گرافیک توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ‌‌‌‌با حمایت و پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی  و تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای در بهمن ماه سال جاری به دبیری فرید حیدری در تبریز برگزار می‌شود.

علاقمندان برای ثبت نام ‌و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت رسمی جشنواره به نشانی www.grfstival.ir مراجعه کنند.



موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، مشاور و مجری پروژه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغاتی شماست. موسسه فرهنگی هنری به عنوان جامع ترین موسسه فرهنگی هنری شمالغرب کشور و اولین شرکت خلاق در حوزه صدا و تصویر با شعار « فقط تصور کن... ! » ، ایده ها و تصورات شما را ممکن می سازد.
 
      
     ارتباط با موسسه فرهنگی هنری فصل هنر/ کلیک کنید.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار