1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

ایران اورانیوم 60 درصد تولید کرد

کد خبر : 902
15:43
1400/01/27

رئیس مجلس شورای اسلامی از دستیابی دانشمندان ایرانی به اورانیوم با غنای ۶۰ درصد خبر داد.

به گزارش سونیوز، محمدباقر قالیباف جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با افتخار اعلام می‌کنم ۰۰:۴۰ نیمه شب گذشته و در شب زیارتی سیدالشهدا (ع)، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این خصوص گفت: سرعت تولید اورانیوم غنی سازی شده ۶۰ درصد، ۹ گرم در ساعت است. البته اورانیوم ۲۰ درصد نیز همزمان تولید خواهد شد.
علی اکبر صالحی اظهارداشت: خود کسانی که در قانون موضوع غنی سازی ۶۰ درصد را آورده بودند به ما گفته بودند که مقداری با احتیاط جلو بروید تا ما با حُسن نیت حرکت کنیم اما با اتفاقی که در نطنز رخ داد، دستور دادند ما این کار را سریع تر انجام دهیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: روز چهارشنبه بود که ما دستور غنی سازی ۶۰ درصد را دادیم و ۴۰ دقیقه بامداد جمعه بود که ما محصول ۶۰ درصد را گرفتیم. البته محصولی را که دریافت می کنیم حدود ۹ گرم در ساعت است و باید مقداری روی چیدمان زنجیره ها کار شود و همزمان اورانیوم ۲۰ درصد هم تولید خواهیم کرد.
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار