1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

رییس اداره صمت ماکو خبر داد:

اشتغال ۲۵۰۰ نفر در ۸۶ واحد صنعتی ماکو

کد خبر : 87
16:26
1399/10/08

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: ۸۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم دو هزار و 500 نفری در این شهرستان فعالیت می کنند.

به گزارش سونیوز، یحیی کاظمی دوشنبه با اشاره به فعالیت ۸۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریالی گفت: این شهرستان از مناطق پیشرو اقتصادی و صنعتی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو ادامه داد: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد ها دو هزار میلیارد ریال است که نتیجه آن اشتغال زایی مستقیم برای دو هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی شهرستان بوده است.
وی استقرار و هم مرزی منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور با کشور ترکیه را موقعیتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرده و گفت: هم اکنون چهار واحد صنعتی سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی اشتغال زایی۲۵۰ نفری را از نتایج این سرمایه گذاری خارجی دانسته و افزود: تعدادی از واحدهای صنعتی فعال در این شهرستان در کشور و منطقه غرب آسیا در نوع خود منحصر بفرد و ممتاز هستند.
کاظمی گفت: در این شهرستان ۱۶ معدن وجود دارد که برای راه اندازی و استخراج از این معادن، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام و برای ۱۵۰ نفر از افراد بومی منطقه اشتغال فراهم شده است./ ایرنا

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار