1403/02/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/01

-

ظریف:

اتحادیه اروپا ثابت کرد جایگاهی در دنیا ندارد

کد خبر : 862
13:37
1400/01/24

وزیر امور خارجه درواکنش به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: اروپا باید بداند در جایگاه برتر اخلاقی قرار ندارد و نمی‌تواند دنیا را موعظه کند.

به گزارش سونیوز، محمد جواد ظریف سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در خصوص ‌رویکرد و اقدامات اخیر اروپایی‌ها اظهار داشت:  اتحادیه اروپا در سال های گذشته با ناتوانی در اجرای تعهدات برجامی خود و با تسلیم در برابر فشارهای آمریکا نشان داده که کم‌کم موضوعیت خود را در روابط بین‌الملل از دست می دهد.
وی ادامه داد: امروز هم به جای اینکه که اروپایی‌ها اقدام آمریکا برای تهدید تروریستی علیه امنیت غذایی و دارویی ۸۲ میلیون ایرانی را محکوم کنند و به جای اینکه علیه اقدام درباره سایت غنی‌سازی تحت نظر آژانس هست، اقدام کنند، با یک اظهار نظر نرم از کنار آن عبور کرده و همزمان علیه مقامات نظامی کشور اقدام کنند، اینها فقط باعث می‌شود اتحادیه اروپا به دنیا ثابت کند که جایگاهی در دنیا ندارد.
ظریف یادآورشد: اتحادیه اروپا در واقع دنباله رو نه تنها سیاست‌های آمریکاست بر کسی دنباله‌رو تندروترین گروه‌های داخل آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این برای اروپا بسیار جای شرمندگی دارد.
وی اقدام اتحادیه اروپا در تحریم تعدادی از مقامات ایرانی را اقدامی مخرب ارزیابی کرد و گفت: ما با این اقدام برخورد خواهیم کرد، دیروز قسمتی از تصمیمات جمهوری اسلامی در مورد این اقدام را اعلام کردیم و در حال بررسی تحریم علیه افراد اروپایی که در این اقدام غیرقانونی حضور داشتند، هستیم و این روند را ادامه خواهیم داد.
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اروپایی‌ها قبل از هرچیز باید به فکر حیثیت خودشان باشند، گفت: اروپا باید بداند در جایگاه برتر اخلاقی قرار ندارد و نمی‌تواند دنیا را موعظه کند. اروپایی که بیگانه ستیزی و اسلام ستیزی در آن شرایط وحشتناکی را برای مسلمان‌ها ایجاد کرده، نه آبرویی دارد و نه جایگاهی که مقامات ایرانی را تحریم کنند و اروپایی‌ها هرچه زودتر این را بفهمند، زودتر متوجه می‌شوند که؛ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست   عرض خود میبری و زحمت ما می‌داری
وی در بخش دیگری از سخنان خود روسیه را یک حوزه مهم برای جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفت: روسیه دارای روابط متنوع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و راهبردی با جمهوری اسلامی ایران بوده و بر مبنای تصمیمات رهبران دو کشور، همکاری‌های متنوع دوجانبه منطقه‌ای و بین المللی در جریان است.
ظریف تصریح کرد: این همکاری‌ها از هر زمان دیگری گسترده‌تر و راهبردی‌تر است و خوشحالیم که همکاری‌های ما در منطقه به نفع صلح و امنیت و در جهت جلوگیری و توقف خونریزی در منطقه و در جهت مبارزه با تروریسم و افراطی گری است، ما این همکاری‌ها را در قالب آستانه و سایر قالب‌ها ادامه خواهیم داد.
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار