1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

رییس مجلس:

کره جنوبی جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد

کد خبر : 858
16:31
1400/01/23

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فعلاً کره جنوبی جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد.

به گزارش سونیوز، محمد باقر قالیباف در دیدار با نخست وزیر کره جنوبی اظهار داشت: با وجود سابقه روابط خوب دو کشور متأسفانه فعلاً کره جنوبیجایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد و روابط اقتصادی و سیاسی که دورانی در بالاترین سطوح قرار داشت؛ امروز تنزل کرده است.
وی اضافه کرد: اگر  سفیر شما در بازار تهران از مردم سوال کند که رفتار کره جنوبی از سال 2018 تاکنون چطور بوده، متوجه می شود که این رفتار اصلا قابل قبول نیست و ذهنیت مردم نسبت به شما منفی است و همه ملت­های دنیا خصوصاً ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روزهای سخت می­شناسند.
رییس مجلس با انتقاد جدی از اقدام بانک­های کره ای در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود تصریح کرد: انتظار داریم راه­حل­های فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه و پول­های بلوکه ما آزاد شود.
وی افزود: این انتظار مردم ایران تا کنون از طرف کره جنوبی برآورده نشده و حتی تجار که ارتباط مردمی خوبی با کره داشتند، نیز از روال پیش آمده ناخرسند هستند.
قالیباف سفر نخست وزیر کره به تهران را اقدامی مناسب در راستای ارتقای روابط دو کشور خواند و گفت: شما فرد با تجربه ای در عرصه سیاست و مدیریت کلان کشور هستید. لذا حتما آثار شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ را مشاهده و بخوبی درک می­کنید.
وی اظهار کرد: امیدوارم این سفر آغاز مجدد همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در شصتمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک باشد و معتقدیم همکاری­ها در حوزه دیپلماسی پارلمانی می­تواند سبب توسعه روابط دو کشور شود.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار