1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

آزاد راه تبریز- سهند فاقد مشکل فنی است

کد خبر : 84
15:15
1399/10/08

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: این آزادراه هیچ مشکلی از نظر فنی ندارد و باید در انتقادها جانب انصاف رعایت شود.

به گزارش سونیوز، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان با انتقاد از تبلیغات منفی برخی افراد و رسانه‌ها نسبت به افتتاح آزادراه تبریز- سهند، گفت: این آزادراه هیچ مشکلی از نظر فنی ندارد و باید در انتقادها جانب انصاف رعایت شود.

رحمتی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز- سهند در دو سال گذشته با تزریق 400 میلیارد تومان اعتبار تکمیل شد، افزود: به هیچ وجه قصد نداشتیم که پروژه را ناقص افتتاح کنیم و تمام امکانات لازم برای تردد در این مسیر فراهم شده بود.

وی با بیان اینکه این آزادراه از نظر فنی و ایمنی قابل مقایسه با پروژه‌های دیگر نیست، گفت: برخی‌ها دوست نداشتند که این پروژه افتتاح شود و بر این اساس انتظار داشتیم که بعد از افتتاح پروژه، حتی تصادفات عادی را هم دستاویزی برای تخریب آن قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، ادعای برخی افراد مبنی بر عدم رعایت شیب استاندارد در این آزادراه را رد کرد و گفت: شیب استاندارد آزادراه‌ها 6 درصد است که در آزادراه تبریز- سهند، تنها در یک نقطه شیب 5.8 درصد داریم و در بقیه مسیر شیب کمتر از 4 درصد است.

وی با بیان اینکه در دو ماه نخست از بهره‌برداری این آزادراه، عوارضی اخذ نخواهد شد، افزود: طبق قرارداد، 15 درصد از عوارض تردد در این مسیر صرف نگه‌داری از راه خواهد شد و در این مدت، این مسئولیت برعهده راهداری، شهرداری تبریز و شهر جدید سهند خواهد بود.

در این جلسه گزارش تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری، درون‌شهری و روستایی استان ارائه شد که بر اساس آن، تلفات حوادث رانندگی در استان در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8 درصد کاهش داشته و از 584 نفر به 537 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمار تلفات حوادث رانندگی برای شهرستان تبریز در سال جاری، 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد و در این مدت تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری در این شهرستان، 25 درصد و برون‌شهری 33 درصد افزایش یافته است.
 
 
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار