1403/01/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/29

-

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در گفتگو اختصاصی با سونیوز:

خسارت 1500 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی

کد خبر : 828
16:27
1400/01/21

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت:  طبق ارزیابی سال 99، میزان خسارت کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، 1500 میلیارد تومان بوده است.

احمد حمزه زاده با حضور در دفتر تحریریه آژانس خبری سونیوز در پاسخ به سوالاتی در خصوص میزان خسارت کرونا به صنعت گردشگری استان اظهار کرد: 30 هزار نفر در حوزه های گردشگری و صنایع دستی استان فعالیت می کنند که در دوران شیوع بیماری کرونا، بیشترین آسیب از لحاظ اقتصادی متوجه این افراد بوده است.

وی افزود: طبق ارزیابی سال 99، میزان خسارت کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان پذیرش هتل های استان  در سال 99نسبت به سال 98، کاهش چشمگیری داشته و 30 درصد کاهش یافته و همچنین آمار بازدید از موزه های استان، نسبت به سال 98، 84 درصد کاهش یافته است.


 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد: به محض تغییر وضعیت شهرهای استان به نارنجی، تمامی موزه ها و مراکز تاریخی استان تعطیل شد، چرا که معتقدیم سلامت مردم نسبت به صنعت گردشگری استان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه تابع مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاسیسات گردشگری استان فعال هستند با این حال موزه ها را در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل کرده ایم.

حمزه زاده افزود:بر اساس مصوبه ستاد، در تمامی شهرها حتی شهرهای قرمز، هتل های استان فعال است چرا که اغلب افرادی که برای درمان پزشکی مراجعه می کنند نیازمند هتل برای اقامت هستند و امن ترین مکان برای مسافرانی که به دلیل اهداف درمانی به شهرهای استان بخصوص تبریز مراجعه می کنند، همین هتل هاست و پروتکل های بهداشتی در این هتل ها رعایت می شود.
 
 
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار