1403/08/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/08/01

-

سازمان پزشکی قانونی کشور هشدار داد

کد خبر : 8134
17:20
1403/07/30

سونیوز: رئیس کنترل کیفی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در بررسی‌های انجام شده در داخل کپسول های لاغری که از سوی پلیس ارجاع داده شده بود از مواد مخدر «شیشه» استفاده شده بود.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، مریم اخگری در نشست خبری امروز، گفت: در هفته پیشگیری از مسمومیت هستیم. مسمومیت بیشتر در افرادی که در سنین خاص هستند به ویژه سالمندان و کودکان اتفاق می‌افتد. مسمومیت عارضه‌ای است که در اثر ورود موادی به بدن ایجاد می‌شود. در مسمومیت حاد سم یا دارو به مقادیر زیاد وارد بدن می شود و مسمومیت شغلی فرد مواجه اندک اندک با مواد دارد و افراد به صورت مزمن دچار مسمومیت می‌شوند.
 
او ادامه داد: مسمومیت اتفاقی در کودکان بیشتر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین کودکان نباید در مواجهه با مواد شیمیایی و دارو قرار بگیرند. اگر بیماری در منزل وجود دارد هیچ وقت دارو را از ظرف اصلی خود خارج نکنید. مواد شوینده در ظروف اصلی باشند. پرونده‌های بسیاری به ما ارجاع داده شده است که فردی در خانه دارو مصرف می کرده و شیشه دارو را عوض کردند، کودکان آنها را استفاده کردند و باعث مسمومیت منجر به فوت انها شده است‌.


موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، مشاور و مجری پروژه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغاتی شماست. موسسه فرهنگی هنری به عنوان جامع ترین موسسه فرهنگی هنری شمالغرب کشور و اولین شرکت خلاق در حوزه صدا و تصویر با شعار « فقط تصور کن... ! » ، ایده ها و تصورات شما را ممکن می سازد.

           ارتباط با موسسه فرهنگی هنری فصل هنر/ کلیک کنید.

اخگری درباره مسمومیت با دارو و مواد مخدر گفت: هموطنان توجه داشته باشند هر نوع ماده یا دارو که به ما پیشنهاد می شود ممکن است برای ما خطر آفرین و مرگ آور باشند؛ از جمله داروهای روان گردان. از همین رو باید از مصرف این نوع داروها خودداری شود.همزمانی مصرف این مواد و داروها می تواند مسمومیت را برای افراد نیز ایجاد کند.
 
اخگری درباره داروهای لاغری و ضمن توصیه به هموطنان که در استفاده از این داروها دقت کنند، گفت: برخی از داروها به قصد لاغری در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد. در بررسی‌هایی که داشتیم در داخل کپسول‌های لاغری که از سوی پلیس به ما ارجاع داده شده بود از مواد مخدر شیشه استفاده شده بود که باعث کاهش وزن افراد می‌شود. این کاهش وزن درست نیست بلکه به دلیل تأثیر دارو بر بدن است. همچنین داروهای افزاینده وزن حاوی مواد و ترکیبات کورتنی هستند که می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند و همچین داروهای ترک اعتیاد نیز حتما باید تایید شده باشند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار