1403/07/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/07/27

-

ظریف:پایداری می‌خواهد من را عزل کند

کد خبر : 8102
18:36
1403/07/27

سونیوز: معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: برای ساختن آینده، باید امید ایجاد کنیم اما این امید به معنای دروغ گفتن نیست.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، محمدجواد ظریف در جمع نخبگان و اعضای جامعه مدنی استان اصفهان، اظهار کرد: به عنوان فردی که حدود ۴۰ سال در این کشور مسئولیت داشته‌ام، می‌گویم در معاونت راهبردی قصد داریم بپذیریم هم اشتباه کرده‌ایم و هم در دولت همه پاسخ‌ها را نداریم.
 
اتاق فکرهای استانی حلقه وصل دولت و جامعه مدنی است
 
او خطاب به فعالان مدنی و نخبگان استان اصفهان، گفت:‌ در حکم رئیس‌جمهور آمده در معاونت راهبردی باید حلقه وصل بین دولت و جامعه مدنی باشیم و اتاق‌های فکر استانی ما هم این وظیفه را در استان‌ها به‌عهده خواهند داشت. شما هم که در آینده عضو اتاق‌های فکر استانی خواهید بود، قرار است این وظیفه را بین ما و استاندار انجام دهید.
 
درباره مفهوم وفاق نیازمند گفت‌وگو هستیم
 
او ادامه داد: ‌در مورد مفهومی که برخی از دوستان ما درباره وفاق دارند، من هم نکاتی دارم و باید در این زمینه گفت‌وگو کنیم. ما همه باید عادت کنیم که یکدیگر را تحمل کنیم البته آن‌ها باید بیشتر عادت کنند، چون این عادت را ندارند ولی ما به زور هم که شده عادت کرده‌ایم.
 
پایداری می‌خواهد من را عزل کند، با آنان هم باید ساخت
 
ظریف با تأکید بر ضرورت وفاق بین همه گروه‌ها برای پیشبرد امور کشور، تصریح کرد: درست است که گروه پایداری امروز می‌خواهند من را عزل و زندان کنند یا هزار کار دیگر انجام دهند، اما آنان هم جزوی از این کشور هستند و باید با آن‌ها هم ساخت.
 
امید به معنای دروغ گفتن نیست
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهوری افزود:‌ اگر می‌خواهیم از مهاجرت جوانان جلوگیری کنیم، آینده را بسازیم، باید امید ایجاد کنیم اما این امید به معنای دروغ گفتن نیست. رفتار ما، رفتار دیگران را می‌سازد و باید بپذیریم که می‌توانیم آدم‌های دیگر را تغییر دهیم. باید با واقعیت زندگی کنیم نه آرزو. ما نباید جلوی کسانی که می‌خواهند جلوی آینده را بگیرند، کم بیاوریم و شکست بخوریم.
 
قبل از سخنان ظریف، تعدادی از نخبگان دانشگاهی و تشکل‌های مدنی نیز به بیان نکات و مشکلات استان اصفهان و کشور پرداختند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار