1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

معاون وزیر تاکید کرد:

توسعه گردشگری مذهبی از اولویت های وزارت میراث فرهنگی

کد خبر : 800
19:49
1400/01/11

 معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعامل ویژه این وزارت خانه با حوزه علمیه را اقدامی ویژه برای توسعه گردشگری مذهبی عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری مذهبی از اولویت های وزارت میراث فرهنگی است. 

به گزارش سونیوز، ولی تیموری چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: ۸۵ درصد گردشگران ورودی ایران را گردشگران کشورهای همسایه و شیعه تشکیل می دهند و وجود اماکن تاریخی مذهبی، بقاع متبرکه و مدارس مذهبی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور در جذب گردشگران است.

وی با تاکید به اینکه گردشگری مذهبی به عنوان گردشگری تعالی‌بخش معرفی شده است، ادامه داد: آذربایجان شرقی با تاریخ کهن خود و همچنین وجود اماکن مذهبی اسلامی و مسیحیت همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و همه‌ساله میزبان خیل کثیری از گردشگران بوده، بر این اساس توسعه گردشگری مذهبی در این منطقه با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت مربوطه به شمار می‌آید.

تیموری اظهار کرد: با همکاری و تعامل ویژه اداره‌کل میراث فرهنگی، اوقاف و حوزه علمیه آذربایجان شرقی اقدامات ویژه‌ای برای توسعه جاذبه‌های گردشگری مذهبی انجام شده که قابل تقدیر است، وزارت مربوطه نیز اقدامات لازم در راستای توسعه گردشگری تعالی‌بخش را با همکاری حوزه علمیه در دستور کار خود قرار داده است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار