1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

جمع‌بندی مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰ فردا اعلام می‌شود

کد خبر : 79
12:30
1399/10/08

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمع بندی نمایندگان ملت درباره کلیات بودجه ۱۴۰۰ در جلسه علنی سه شنبه اعلام می شود.

به گزارش سونیوز، محمدحسین فرهنگی دوشنبه با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه رییس کمیسیون تلفیق بودجه و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند که بخشی از آنها مربوط به نوآوری‌هایی بود که باید در بودجه سال جدید و سال آینده لحاظ شود تا برخی از ساختارهای ناصحیح بودجه‌ریزی جاری کشور را در نظام مالیاتی و در سایر بخش‌ها تغییر دهد.

وی ادامه داد: در این جلسه کلیات بودجه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پنج مخالف و پنج موافق دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند که مخالفان کلیات بودجه معتقد بودند امکان اصلاح کلی لایحه بودجه وجود ندارد و ایرادهایی را در ناحیه درآمدها، هزینه‌ها و کسری‌های واقعی بودجه عنوان کردند و موافقان کلیات لایحه بودجه نیز معتقد بودند که نباید فرصت‌سوزی کنیم چرا که یک فرصت تاریخی در اختیار مجلس قرار گرفته و دولت هم مسیر درآمدها و هزینه‌ها را تا حدودی باز گذاشته و مجلس هر تغییر و اصلاحی را می‌تواند در این مسیر انجام دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: رییس کمیسیون تلفیق بودجه در این جلسه پیشنهاد داد که بودجه به صورت دو سقفی تنظیم شود و بخشی را در حد آنچه که واقعی و عملیاتی می‌دانیم و بخشی را هم طبق نظر دولت و البته با وقفه‌ای اجرا کرد هر چند نمی‌توان در ابتدای بودجه به سقف دوم اجازه اجرا داد.

وی با اشاره به ارائه جمع‌بندی اولیه‌ای از سوی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد وی قبل از شروع رسمی و علنی جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، بحث خود را تکمیل و جمع‌بندی را در مجلس ارائه کند و بنابراین در این جلسه رای‌گیری و تصمیم مشخصی اتخاذ نشد.

فرهنگی خاطر نشان کرد: در تبیین موضوع هم در چارچوب‌های کلی بودجه سال ۱۴۰۰ و نوآوری‌هایی که می‌توان در آن اعمال کرد و هم در ارتباط با مخالفت و موافقت با کلیات، بحث‌های نسبتاً خوبی انجام شد و در دیدگاه مجموعه نمایندگان حاضر آثار خود را بر جای گذاشت.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار