1403/06/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/29

-

سخنگوی نیرو‌های مسلح:

موضوع سربازی دلخواهی نیست، 40 درصد کسر سرباز داریم

کد خبر : 781
14:44
1400/01/17

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: حدف خدمت سربازی موضوع قابل تحقق و دلخواهی نیست و برخی ها با طرح وعده هایی در این خصوص در واقع به امنیت کشور لطمه می زنند.

به گزارش سونیوز، سردار ابوالفضل شکارچی امروز در نشستی خبری در خصوص خدمت سربازی اظهار داشت: متاسفانه برخی بدون تخصص و انجام کار کارشناسی وعده هایی در خصوص حذف خدمت سربازی می دهند که می تواند به امنیت کشور لطمه بزند در حالی که این موضوع دلبخواهی نیست.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها 60 درصد از نیروهای سرباز مورد نیاز در خدمت نیروهای مسلح کشور هستند و این یعنی که با 40 درصد کسر نیرو در این حوزه روبرو هستیم و بر خلاف وعده های تبلیغاتی در استانه انتخابات، تاکنون هیچ دعوتی از ستادکل نیرو‌های مسلح برای صحبت‌های کارشناس در این زمینه صورت نگرفته است.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به آثار و پیامدهای تضعیف ظرفیت نیروهای سرباز اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از هشت هزار کیلومتر مرز با کشورهای همسایه خود دارد که توسط همان 60 درصد نیروی سرباز در اختیار نیروهای مسلح حراست و نگهبانی می شوند و این نیروها دفاع مقدس از ارکان قدرت کشور محسوب می شوند.
گفتنی است این اظهارات سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح را باید واکنشی به سخنان ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دانست که اخیراً از ارائه طرح اصلاح قانون سربازی خبر داده بود.
بر اساس این طرح مدت ‌زمان سربازی از دو سال به پنج سال افزایش می‌یابد و بعد از دو سال اجباری، سه سال بعدی اختیاری است و با تشخیص و الزام نیاز فرمانده یگان در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود و به گفته ابوترابی این طرح حرکت به سمت سربازی حرفه‌ای و اختیاری است.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار