1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

مدیر پایانه مرزی نوردوز:

تردد نوروزی بیش از چهار هزار مسافر بین ایران و ارمنستان

کد خبر : 780
15:48
1400/01/17

مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت: در ایام عید نوروز چهار هزار و 470 مسافر از این پایانه مرزی بین مرز ایران و ارمنستان تردد کرده اند.

محمد بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار سونیوز در خصوص میزان تردد مسافران بین دو کشور ارمنستان و ایران در ایام عید اظهار کرد: چهار هزار و 470 نفر مسافر از 25 اسفند در پایانه مرزی نوردوز تردد کردند که از این تعداد دو هزار و 180 نفر به ایران وارد شده اند و دو هزار و 290 نفر نیز از ایران به مقصد ارمنستان مسافرت کردند.
وی در مورد تردد خودروهای باری و تجاری در این مدت نیز اظهار داشت: همچین در بازه زمانی مذکور، تعداد چهار هزار و 600 دستگاه کامیون بین دو کشور تردد کردند.
مدیر پایانه مررزی نوردوز با اشاره به همکاری ارمنستان با ایران از زمان شیوع کرونا گفت: این کشور در خصوص انتقال مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده چون الکل به ایران بخصوص آذربایجان شرقی، همکاری گسترده ای داشت به طوری که این اقدام در سطح فرااستانی نیز ادامه پیدا کرد.
وی در خصوص نحوه تردد بین مرز ایران و ارمنستان و برخی اظهار نظرها در خصوص وضع روادید از سوی طرف ارمنی نیز اظهار داشت: تردد بین دو کشور بدون هیچ هزینه ای صورت می گیرد زیرا ایران و ارمنستان بر لغو روادید توافق کرده اند و مدت هاست این توافق حالت اجرایی پیدا کرده است.
بایبوردی به موضوع انتقال تسلیحات و خودروهای نظامی از روسیه به ارمنستان در جریان مناقشه اخیر قره باغ نیز اشاره و تاکید کرد: هیچ گونه تسلیحات و خودروهای نظامی در این برهه از پایانه نوردوز به ارمنستان وارد نشده و تصاویر منتشره در فضای مجازی با عنوان خودروهای نظامی ارمنستان در واقع کامیون هایی بودند که پیش از شروع مناقشات اخیر، برای نقل و انتقالات تجاری مورد استفاده قرار گرفته بودند و هیچ ارتباطی به جنگ نداشتند.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار