1403/06/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/30

-

سفیر ایران در لبنان قربانی پیجر شد

کد خبر : 7770
11:30
1403/06/28

سونیوز: دویچه‌وله به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش کرده، تاکنون ۹ نفر کشته و ۲۸۰۰ تن زخمی شدند و که حال برخی از آن‌ها بسیار وخیم است.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، آنطور که گفته شده، دیروز صد‌ها پیجر که در دست و جیب اعضای گروه حزب‌الله بوده، منفجر شده است.
 
شبکه دویچه‌وله به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش کرده، تاکنون ۹ نفر کشته و ۲۸۰۰ تن زخمی شدند و که حال برخی از آن‌ها بسیار وخیم است.
 
سفیر ایران در لبنان نیز در همین حمله دچار جراحت شده است. یک منبع آگاه به خبرگزاری تسنیم اطلاع داد که مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت بر اثر انفجار پیجر یکی از محافظان خود و از ناحیه دست و صورت مجروح شده است.
 

                    اولین عکس منتشر شده از سفیر ایران در لبنان

همچنین  این منبع آگاه بیان کرد که حال عمومی سفیر ایران در بیروت مساعد است و تحت مداوا قرار دارد. سردبیرمشرق نیز در توییتر نوشته که «چشم سفیر ایران آسیب زیادی دیده است».
 
 نماینده پارلمان لبنان نیز بامداد چهارشنبه درخصوص مجروحان انفجار پیجرها در کشورش گفت: اکثر مصدومان که شرایط وخیمی دارند، از ناحیه چشم آسیب دیدند و این امر بیانگر تعدی وحشیانه علیه بشریت است.
 
پالیاس جرادی تصریح کرد: آنچه که جریان دارد، عبور از همه مفاهیم انسانی و اخلاقی و یک عمل وحشیانه محکوم شده است. ما در جنگ میان بشریت و ضد بشریت قرار داریم.
 
اسرائیل هنوز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته و حرفی نزده، اما منابع لبنانی و رسانه‌ها اسرائیل مسئول این موضوع می‌دانند.
 
روزآروز در شرح چگونگی انفجار پیجر‌ها نوشته: «این نفوذ امنیتی بزرگ و بی‌سابقه، ابتدا به هک‌شدن سرور پیجر‌ها و داغ شدن باتری‌های‌شان ربط داده شد، اما کمی بعد احتمال دادند محموله‌ی پیجر‌های حزب‌الله که مدتی پیش خریده شده بود، کمی مواد انفجاری کار گذاری شده بوده و با یک پیام به این پیجرها، عملیات انفجار کلید خورده است
 
گفته شده که «حزب الله اخیرا این پیجر‌ها را خریده بوده تا با موبایل‌ها جایگزین شان کند؛ از بیم این‌که موبایل‌ها به رهگیری‌ها و شنود‌های اسراییل کمک می‌کنند».
 
لازم به ذکر است که نیویورک‌تایمز نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی تایید کرد که  اسرائیل مواد منفجره را در داخل دسته‌ای از پیجرهای شرکت تایوانی «Gold Apollo» که به لبنان وارد شده بود، پنهان کرده بود.
 
نیویورک تایمز با اشاره به اینکه «آخرین محمولۀ پیجرها بین اعضای حزب‌الله لبنان و برخی از متحدان آنها در سوریه و ایران توزیع شد» نوشته: «پیجرهای درخواستیِ حزب‌الله قبل از ورود به لبنان دستکاری شدند. یک مادۀ منفجرۀ کوچک در کنار باتری هر پیجری که اخیراً به حزب‌الله رسیده بود، کار گذاشته شده بود که بین ۲۸ تا ۵۶ گرم وزن داشت. »



موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، مشاور و مجری پروژه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغاتی شماست. موسسه فرهنگی هنری به عنوان جامع ترین موسسه فرهنگی هنری شمالغرب کشور و اولین شرکت خلاق در حوزه صدا و تصویر با شعار « فقط تصور کن... ! » ، ایده ها و تصورات شما را ممکن می سازد.
 
  ارتباط با موسسه فرهنگی هنری فصل هنر/ کلیک کنید. 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار