1403/06/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/30

-

ثبت‌نام در کدام مدارس «پولی» است؟

کد خبر : 7724
17:26
1403/06/24

سونیوز: معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص گلایه والدین برای اخذ وجه از سوی برخی مدارس برای ثبت نام نیز گفت: این تعداد مدارس اندک است، ما شاید در برخی از کلانشهرها به واسطه شرایط حاکم بر برخی از مدارس مطالبه‌ای باشد که کمک‌های داوطلبانه‌ای صورت می‌گیرد، ولی چیزی به اسم «اجبار» مطلقا نداریم.

به گزارش آژانس خبری سونیوز ، علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه صف اول و در آستانه سال تحصیلی جدید،  در خصوص گلایه والدین برای اخذ وجه از سوی برخی مدارس برای ثبت نام نیز گفت: این تعداد مدارس اندک است، ما شاید در برخی از کلانشهرها به واسطه شرایط حاکم بر برخی از مدارس مطالبه‌ای باشد که کمک‌های داوطلبانه‌ای صورت می‌گیرد، ولی چیزی به اسم «اجبار» مطلقا نداریم و همان طور که در گزارش پخش شد اگر کسی شکایتی داشته باشد ما ظرف سه روز به آن رسیدگی می‌کنیم حتما، توصیه می‌کنیم به آن مدیران محترمی که مطلقا همچنین کاری انجام ندهند، ولی یک سری از مدارس قانونی شهریه دریافت می‌کنند مثلا مدارس تیزهوشان یا سمپاد، یا مدارس هیئت امنایی که تابع یک قوانین و ساختاری متشکل از انجمن اولیاء و مربیان و مدیران مدرسه را دارد و یا مدارسی مثل شاهد لذا اگر این طور مدارس را استثناء کنیم، بقیه مدارس عادی دولتی ما هیچ وجهی نباید اخذ کنند.

او در خصوص تعداد دانش آموزان ثبت نام کرده در مدارس گفت: آمار ثبت نامی دانش آموز ما تا روز سه شنبه گذشته عدد ۹۸ درصد را رد کرد، در برخی از استان‌ها این عدد ۹۹ درصد را رد کرده است. به عنوان مثال شاید همه ما فکر کنیم استان سیستان و بلوچستان از این جهت محرومیت دارد، ولی با تعداد زیادی جذب که به این استان اختصاص دادیم در دو سه سال اخیر، استان سیستان و بلوچستان از عدد ۹۹ درصد را عبور کرده بود. یا هرمزگان عدد صددر صد رد کرده است، یعنی بیش از موالید آنجا ثبت نام کردند، چرا که مهاجرت به آن جا مثبت بوده است. برخی مقاطع درصدش پایین است، مثل مقطع اول و دوم متوسطه و همان پایه دهم، علت این است که بعضی از خانواده در بحث هدایت تحصیلی در حال سبک و سنگین هستند.
 
او در ادامه به خانواده‌ها و دانش‌آموزان دهمی توصیه تا حتما ظرف امروز و فردا تصمیم گیری شان در خصوص هدایت تحصیلی را گرفته و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و اظهار کرد: عموما در پایه دهم یک مقداری آمارمان شاید تا روز دوم ـ سوم مهر هم طول بکشد که تکمیل شود ولی در پایه ابتدایی به عدد ۱۰۰ درصد ثبت‌انم‌ها نزدیک شده‌ایم.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار