1403/02/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/26

-

مدیرکل اطلاعات:

جاسوس اسرائیل در آذربایجان شرقی دستگیر شد

کد خبر : 769
16:51
1400/01/16

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان بازداشت شده اند که یکی از آنها وابسته به سرویس های اسرائیلی است.

‌به گزارش سونیوز، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات دستگیری این افراد اظهار داشت: این جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس ‌وابسته به سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان توسط سربازان گمنان امام زمان به تور اطلاعاتی افتاده و دستگیر شده اند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این 19 عضو اصلی یک باند کلاهبرداری که به صورت سازمان یافته در زمینه تهیه چک‌های بانکی و جعل اسناد ‌فعالیت می کردند، توسط نیروهای اطلاعات شناسایی و دستگیر شده اند و بیش از 50 هزار فقره چک به ارزش 18 هزار میلیارد ریال از این باند کشف شده است.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی به تشکیل 15 پرونده در زمینه مقابله سخت با مفاسد کلان اقتصادی، اداری و قاچاق کالا در سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده ها 62 هزار و 359 میلیارد ریال معادل پنج میلیون و 300 هزار دلار بوده و دستگیری 54 نفر، احضار قضایی 64 نفر و دعوت 84 نفر به عنوان مطلع یا بخشی از پرونده از دیگر ابعاد این پرونده ها بوده است.
وی بر عدم اغماض مجموعه اطلاعاتی استان در احراز صلاحیت های انتخاباتی تاکید کرد و افزود: اداره کل اطلاعات در این حوزه تصمیم گیرنده نیست و تنها در حد اعلام نظر درباره داوطلبان مورد بررسی به مراجع تصمیم گیر چون شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت عمل می کند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع مدیران ‌دو تابعیتی و قاطعیت در جلوگیری از فعالیت چنین افرادی در مناسب مدیریتی و اجرایی اظهار داشت: ‌اجازه نمی‌دهیم  مدیر دو تابعیتی در استان سمت بگیرد و و در همین خصوص ‌مشاور‌ دو تابعیتی یکی از مدیران‌ در استان ‌برکنار شده است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار