1403/06/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/30

-

آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟

کد خبر : 7688
17:49
1403/06/20

سخنگوی قوه قضائیه در مورد اینکه آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟ گفت: پس از همکاری که ایشان انجام داد و نسبت به رد مال اقدام‌ مفیدی صورت گرفت؛ نتیجه این شد که اعدام او به ۲۰ حبس تبدیل شد که بخشی از حبس را تحمل کرده و بخشی از حبس هم در حال تحمل است و اقدام جدیدی انجام نشده است. اگر اقدامات ارفاقی در مورد شان صورت گیرد متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز، در مورد اینکه آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟ گفت: پس از همکاری که ایشان انجام داد و نسبت به رد مال اقدام‌ مفیدی صورت گرفت؛ نتیجه این شد که اعدام او به ۲۰ حبس تبدیل شد که بخشی از حبس را تحمل کرده و بخشی از حبس هم در حال تحمل است و اقدام جدیدی انجام نشده است. اگر اقدامات ارفاقی در مورد شان صورت گیرد متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

اوکراینی گفت: پس از اینکه مراحل رسیدگی به پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام شد، تلاش قوه قضاییه از ابتدا این بود که تمام جوانب عدالت رعایت شود؛ لذا اگر روند پرونده طولانی شده به خاطر دقت‌هایی است که انجام شده است. پس از رسیدگی پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی با اعلام نقص تحقیقات روبرو شد. پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح اعاده و رسیدگی‌ها برای رفع نقص آغاز شده است.
 
جهانگیر در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده چای دبش و فاطمی امین وزیر اسبق صمت بیان کرد: در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده‌های خاص، ورود دستگاه قضایی به صورت جدی است و تا حصول نتیجه ادامه دارد. این موضوع در خصوص این پرونده نیز وجود دارد.
 
سخنگوی قوه قضائیه ی افزود: در این خصوص فرد نامبرده به همراه قائم مقام احضار شدند و تحقیقات مقدماتی انجام شده و آخرین مرحله اخذ دفاع از این آقایان انجام شده و هر دو نفر با تودیع وثیقه آزاد هستند.
 
او در پاسخ به سوالی درباره پرونده مشترک دولت و قوه قضاییه در راستای مبارزه با فساد گفت: دستگاه قضائی همکاری تنگاتنگی در راستای مبارزه با فساد داشته است. شناسایی گلوگاه‌های فساد صورت گرفته و بیش از ٢١۴ بستر فساد شناسایی شد و به دولت سیزدهم ارائه شد و پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار