1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

ایران آمریکا را عضو برجام نمی‌داند

کد خبر : 742
13:16
1400/01/15

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمان پایان کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آن به تعهدات خود باز نخواهد گشت و آمریکا در مذاکرات 1+5 حضور نخواهد داشت.

به گزارش سونیوز، ابوالفضل عمویی یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره نشست مشترک برجام به خبرنگاران گفت: در این جلسه عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گزارشی از روند گفت و گوها در نشست مجازی مشترک برجام ایراد کرد و تاکید شد که در جلسه روز سه‌شنبه در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقمی بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی در حال حاضر ایالات متحده را عضوی از برجام نمی‌شناسد زیرا این کشور از برجام خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبوده و در همین چارچوب تاکید شده تا زمان پایان کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آن از سوی جمهوری اسلامی ایران، ایران به تعهدات خود باز نخواهد گشت و آمریکا در مذاکرات 1+5 حضور نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را پیگیری خواهد کرد، گفت: مجلس بر پیگیری سیاست‌های نظام درموضوع تحولات برجام تاکید دارد و در همین چارچوب لغو همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی خواسته اساسی است.

عمویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال انجام اقداماتی است تا این نشست را تحت تاثیر سیاست‌های خود قرار دهد، اظهار داشت: امروز موضوع کمیسیون روند گفت وگوهایی بود که بین جمهوری اسلامی و 1+4 وجود دارد و هیچ عضو جدیدی برای آن شناخته شده نیست اما اخبار و اطلاعاتی به دست ما رسیده که طرف‌هایی درخواست حضور در این مذاکرات را دارند که از دید ما مبنای حقوقی و سیاسی برای این موضوع وجود ندارد.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار