1403/07/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/07/27

-

نظر پزشکی قانونی در رابطه با شهدای خدمت اعلام شد

کد خبر : 6858
18:41
1403/03/26

سونیوز: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم، گفت: اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رییس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم.

به گزارش آژانس خبری سونیوز، عباس مسجدی در نشست خبری امروز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله رییسی و همکاران محترمشان و تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، گفت: طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم. اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رییس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم. همچنین واژگونی قطار در مسیر قم و کاشان را داشتیم  که ۷ جسد زغالی داشت و شناسایی آن از طریق DNA  انجام شد.  همچنین  آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حادثه حرم‌ مقدس شاه چراغ در شیراز را داشتیم که  توسط همکاران ما بررسی شد.
 
او در پاسخ به سوالی درباره اخبار ضد و نقیصی که  در خصوص  شهادت رییس  جمهور و همکارانشان وجود داشت اما واکنش پزشکی قانونی واکنشی نداشت، گفت: قانون بحران در کشور داریم و  ما مسئول اطلاع رسانی بحران نیستیم. در حوادث مختلف همانند حادثه سرپل ذهاب، فاجعه کرمان و... افراد و مسئولان زیادی ارائه نظر کردند.  در حادثه تروریستی کرمان یکی از مسئولان که این آمار اشتباه را مطرح کرده بود، عنوان کرد زیر فشار رسانه‌ها این آمار را اعلام کرده، در صورتی که همین آمار اشتباه اعتماد مردم و رسانه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهوری گفت: در حادثه اخیر شاهد بودیم که  ۲۴ نفر اظهار نظر کردند، در حالی که تنها وزیر کشور باید اطلاع رسانی کند.
 
او افزود: همکاران من در ورزقان بودند ولی تجهیزات لازم را نداریم و حتی کسانی که وظیفه داشتند با تاخیر رسیدند.  علیرغم همه فشارهایی که وجود داشت، تمامی اقدامات لازم برای پرونده های مربوط به این حادثه در پزشکی قانونی انجام شده است. مردم به ما اعتماد دارند اگر آمار عجولانه ارائه دهیم از اعتبار کار ما کاسته می شود.
 
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه جذب نیروی انسانی چندین مرحله داشتیم اگرچه بخشی از این آزمون ها خالی ماند. ۱۲۰ نفر دانشجوی پزشکی برای مناطق محروم در توافق با وزارت بهداشت جذب کردیم.  این افراد تا ده الی ۱۵ سال مجاز برای فعالیت در سازمان پزشکی قانونی هستند.
 
او ادامه داد: در طی یکسال گذشته دستگاه‌هایی را برای برخی از استانها تجهیز کردیم. در استان اصفهان فاز اول یک پروژه تکمیل شده و در آستانه افتتاح است. یکی از اقدامات جدی ما استفاده از موضوعات فناوری در برنامه هایمان است.
 
او ادامه داد: پزشکان ما به پرونده‌های بالینی ما در وزارت بهداشت دسترسی دارند و این کار از اطاله دادرسی جلوگیری می کند.
 
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار