1403/02/23

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/23

-

بورس 1400 روی نوار تعادل و چشم انتخابات ریاست جمهوری

کد خبر : 666
21:19
1400/01/06

عموم کارشناسان بازار سرمایه بر این نکته توافق دارند که 1400 سال حرکت بورس بر مسیری متعادل و البته چشم انتظار انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن خواهد بود.

به گزارش سو‌نیوز، بازار سهام با وجود اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی شدیدی را تجربه کرد اما در نهایت با بیش از ۱۵۵ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی در سال گذشته را داشت اما اینکه بورس پس از تعطیلات نوروز و البته در سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت، موضوعی است که پنج کارشناس بازار سرمایه در خصوص آن نظر داده اند.
 
سعید ابراهیمی یکی از این کارشناسان است که معتقد است با توجه به تورم حداقل ۳۰ درصدی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود و روند رو به رشد قیمت دلار در سال آینده احتمال می‌رود بورس نیز روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد. محوریت این رشد تورم احتمالا رشد قیمت ارز خواهد بود.
 
حسین شیبانی دیگر کارشناسی است که می گوید تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هیچ پالس مثبتی برای بازار سهام وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار سهام نیز تا آن زمان روندی متعادل خواهد داشت اما برای روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ باید گزینه‌های اصلی ریاست جمهوری را ارزیابی کنیم و ببینیم واکنش غربی‌ها به رئیس جمهور جدید چیست.
 
به اعتقاد محمدمهدی عشریه یکی دیگر از تحلیل گران و کارشناسان بازار سرمایه، بازار سهام از لحاظ بنیادین ارزنده است و باید مشکلات قوانین حل شود و همچنین خوش‌بینی نسبت به بورس ۱۴۰۰ وجود دارد، هر چند که بازار دیگر رشد شارپی ندارد.
 
سلمان نصیرزاده نیز به عنوان کارشناس بازارهای مالی بر این نظر است که در سال ۱۴۰۰ بازار متعادلی را خواهیم داشت و احتمال دارد با یک نگاه خوش‌بینانه شاخص به کانال یک میلیون و ۷۰۰ برسد. بازار سهام، بازاری است که نیاز به اعتمادسازی دارد و این برگشت اعتماد مستلزم گذشت زمان است.
 
گلناز میرسلیمانی نیز کارشناسی است که معتقد است در روزهای پایانی سال، خریدارن و فروشندگان کمی در بازار در حال معامله کردن سهام بودند و شرایط بازار کمی آرام‌تر از گذشته بوده است و احتمالا حمایت از نمادهای شاخص‌ساز ادامه دارد اما با افزایش قیمت زیادی همراه نمی‌شود، زیرا با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، حجم عرضه و تقاضا افزایش چشم‌گیری ندارد.

 

#بورس #سونیوز #سرمایه #انتخابات #1400 # معامله #سهام
                       
#sounews

@sounews.ir
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار