1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

پیش بینی 760 صندوق اخذ رای برای حوزه انتخابیه تبریز

کد خبر : 6506
18:56
1403/02/19

سونیوز: فرماندار تبریز از آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سالم و تمام الکترونیک در 21 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سونیوز، یونس فاتح در نشست خبری با موضوع مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در ۲۱ اردیبهشت ماه اندیشیده شده است، اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در دور اول از بابت برگزاری سلامت و امنیت بدون حاشیه انجام شد و دو نفر از کاندیدا توانستند با رای مردم به مجلس راه یابند.

او ادامه داد: با توجه به تعداد کم کاندیدا در دور دوم، حساسیت بالایی وجود دارد، هشت کاندیدا برای چهارکرسی باقی مانده برای مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

او با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، گفت: برای اخذ آرای این مرحله از انتخابات ۷۶۰ صندوق در شهرستان تبریز در نظر گرفته شده است، برای محلاتی که تعداد رای دهندگان آن بالای 1000 نفر است چهار صندوق و برای محلات  بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ سه صندوق و برای محلاتی که رای دهندگان آن زیر 600 نفر است سه صندوق در نظر گرفته شده است.

فرماندار تبریز با اشاره به چهار راهبرد مقام معظم رهبری در بحث انتخابات به امنیت، سلامت و مشارکت و رقابت اشاره کرد و افزود: وظیفه ی ما تامین سلامت و امنیت انتخابات بود ومعتقدم کارنامه ی قابل قبولی در این رابطه داشتیم.

او با بیان اینکه ۸۸ درصد از رای دهندگان در دور اول انتخابات با ارائه ی کارت ملی رای دادند، افزود: در دور دوم انتخابات نیز با ارائه اصل مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه  می توان رای داد.

او با تاکید بر اینکه افرادی که در دور اول در تبریز رای داده اند باید در دور دوم نیز در تبریز رای بدهند، گفت: افرادی که در دوره ی قبلی در شهرستان رای داده اند در این دوره نمی توانند در تبریز رای دهند، ولی کسی که در دور اول رای نداده است می تواند در هر مکانی که بخواهد، رای دهد.

فاتح یادآور شد: 9 هزار و ۱۳۸ نفر شامل بازرسان، عوامل امنیتی و نظارت و غیره در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو همکاری دارند.

او بیان کرد: برگزاری انتخابات روز جمعه از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت بلافاصله بعد از اینکه کسی برای رای گیری مراجعه نکرد شمارش آرا انجام شده و نتایج در ساعت 12 بامداد شنبه مشخص خواهد شد.

او با بیان اینکه ثبت احوال تهران میزان مشارکت آذربایجان شرقی را ۴۱ درصد تعیین کرده در حالیکه ثبت احوال استان مشارکت ما را ۴۳ درصد تعیین کرده است، گفت: افرادی که به تازگی به سن قانونی ۱۸ سال رسیدند نیز می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.
 
اختصاص صندوق سیار ویژه اصحاب هنر و رسانه برای اخذ آرا
 
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت و ایام ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: از مجموعه تلاش های اصحاب رسانه در دور اول که باعث بازخورد رسانه ای شدند قدردانی می کنم، بدون تعارف استان ما از هر نظر جزو استان های پیشرو بود و اصحاب رسانه با پوشش خوب رسانه ای خوش درخشیدند.

حسن گلی با بیان اینکه در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: حضور اصحاب هنر و رسانه در دور دوم انتخابات وجه متفاوتی خواهد داشت، براساس هماهنگی های انجام شده، صندوق ویژه برای اخذ آرای اصحاب هنر و رسانه از ساعت ۱۰ الی 13 ظهر روز جمعه  21 اردیبهشت ماه در محل مجتمع هنری ۲۹ بهمن تبریز تدارک دیده ‌ایم.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار