1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس

کد خبر : 6476
22:44
1403/02/16

سونیوز: مدیرعامل منطقه آزاد ارس کمبود نیروی کار را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس خواند و گفت: در شهر جلفا با جمعیت ۱۰ هزار نفر، ۲۰ هزار نفر اشتغال دارند که ۱۰ هزار نفر از این تعداد از اهالی شهرهای دیگر هستند و همچنان بخش خصوصی متقاضی جذب نیروی کار است.

به گزارش سونیوز، مجید کیانی ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران و کارفرمایان نمونه ارس اظهار کرد: کسب رتبه اول منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد کشور در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲، حاصل زحمات کارگران، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و حمایت مسؤولان است.
 
او یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، با رشد ۱۲ درصدی، ۳۴۳ هزار تن محصول در منطقه آزاد ارس به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان تولید شده که ۲۱۳ هزار تن از این محصولات، تولیدات صنعتی است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه شناسایی و جذب سرمایه‌گذار از دلایل انتخاب ارس به عنوان منطقه آزاد برتر بین مناطق آزاد است، تصریح کرد: با معرفی بهتر ارس و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری، ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است که ۷۰ درصد این تقاضاها به ارزش ۶۷ هزار میلیارد تومان در کمسیون اقتصادی منطقه آزاد ارس تصویب شده و با بهره‌برداری از پروژه برای ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.
 
ثبت جهانی ژئوپارک ارس و کاروانسرای خواجه نظر
 
او با اشاره به ثبت جهانی ژئوپارک ارس و کاروانسرای خواجه نظر در سال گذشته، افزود: توجه به حاشیه رود ارس و ایجاد شرایط مناسب برای بهره‌مندی گردشگران، مسافران و اهالی شهرستان از سواحل این رود از دیگر برنامه‌های مورد تاکید ارس در حوزه گردشگری بود که منجر به آغاز عملیات احداث پیاده راه سلامت به طول ۵ کیلومتر و کلنگ‌زنی احداث جزیره گردشگری در حاشیه این رود شد.
 
کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس
 
کیانی، کمبود نیروی کار را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس خواند و گفت: در شهر جلفا با جمعیت ۱۰ هزار نفر، ۲۰ هزار نفر اشتغال دارند که ۱۰ هزار نفر از این تعداد از اهالی شهرهای دیگر هستند و همچنان بخش خصوصی متقاضی جذب نیروی کار است.
 
او به برخی از مشکلات کارگران اعم از موضوع تردد، حمل‌ونقل و هزینه‌های بالا آن اشاره کرد و بیان داشت: یک قطعه زمین با ظرفیت ۱۰ هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن برای حمایت از مسکن کارگران اختصاص داده شده است. همچنین در راستای حمایت از جامعه کارگری اقدامات خوبی رخ داده که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اکثر واحدهای تولیدی از جمله آنهاست.
 
انتهای پیام 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار