1403/02/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/29

-

افق های جدید تراکتور با خطیبی

کد خبر : 643
18:27
1400/01/02

رسول خطیبی، سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در دوره جدید مدیریت فنی این تیم پرهوادار برای ایجاد تغییرات اساسی، نوسازی ساختاری و ترسیم افق های جدید اهتمام جدی دارد که برای موفقیت در این مسیر جدید حمایت هواداران نقش اصلی و اولیه را خواهد داشت.

به گزارش سونیوز، تراکتور پس از واگذاری به بخش خصوصی، فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است و طی سه فصلی که مدیریت این تیم به زنوزی واگذار شد، به لحاظ فنی، مدیریتی و ساختار باشگاه داری دچار لغزش های زیادی شده است که تغییر و تحولات بیش از حد و خسته کننده در راس کادر فنی و مدیریتی  از جمله آسیب های باشگاه داری در محبوب ترین تیم قاره کهن است که برای زدودن آن از چهره تراکتور باید علاوه بر سرمربی تیم ، مالک باشگاه نیز از ایجاد دگرگونی های بی حاصل مدیریتی دست بردارد.

حجم انبوه ورود و خروج بازیکنان اسمی، غیراسمی، خارجی و داخلی و بی توجهی به گنجینه های بومی فوتبال آذربایجان، تراکتور را به تدریج به یک تیم بی هویت تبدیل می کند که ادامه این روند برای فوتبال این خطه و ایران ضربات جبران ناپذیری خواهد زد که ملموس ترین آن فراری دادن خیل عظیم هواداران این تیم از ورزشگاه ها و بی توجهی مردم به نتایج  این تیم  دوست داشتنی است.

خطیبی جوان پیشتر دست به اقدامی بزرگ در فوتبال آذربایجان زد و با سرمربیگری تراکتور در سال 1393 اقدام به جذب نفرات بومی از تیم های مختلف کرد که هنوز هم فوتبال ایران و آذربایجان از وجود این  استعدادها بهره مند است، به گونه ای که در آن دوره کوتاه و فرصت بسیار اندک این سرمربی جوان و متعصب توانست تیم 99 درصد غیربومی تراکتور را به میزان 50 درصد بومی کند؛ این اقدام در حالی به انجام رسید که تراکتور آن سال ها با ارایه بازی های هجومی و تماشاگرپسند توانست نایب قهرمان لیگ برتر شود.

هرچند در آن دوره خطیبی کم تجربه با وجود اینکه تراکتور را  قهرمان نیم فصل کرد و بنا به دلایلی که هنوز زوایای پنهان آن مشخص نشده است، اخراج شد، اما کاشته های او برای سال ها تراکتور را به یک تیم مدعی تبدیل کرد.

در شرایط کنونی که تراکتور نیازمند آرامش برای تغییرات اساسی تاکتیکی جهت موفقیت در سال های آینده است، تنها کسی که می تواند دست به چنین اقدامات زیربنایی و ساختاری بزند، کسی نیست جز  رسول خطیبی و در این راستا هواداران باید با درک شرایط موجود باشگاه و اشتباهاتی که طی ماه های اخیر از سوی مدیریت ها و مربیان متوجه باشگاه شده است، با تمام توان پشت سرمربی تیم خود را خالی نکنند و برای داشتن تیمی قدر و مدعی که بازی های آن لرزه بر اندام رقبا بیاندازد، فقط به حمایت از خطیبی بومی و جوان تداوم بخشند.

 
رسول خطیبی، سرمربی تیم فوتبال تراکتور

سرمربی تیم فوتبال تراکتور طی گفت وگویی در فضای مجازی با هواداران با تاکید بر اینکه این تیم در ابتدای فصل خوب بسته نشده است، گفته است: می‌دانستم که تراکتور در ابتدای فصل خوب بسته نشده است و  به آن سرمربی که در ابتدای فصل در تراکتور بود، گفتم بازیکنانی که در لیست مازاد ما هستند توسط شما به تبریز آورده شدند و آنها را با بازیکنان آلومینیوم معاوضه کنیم، که او قبول نکرد، چون خودشان هم می‌دانستند بازیکنانی که آوردند چه کیفیتی دارند. با بازیکنی قراردادی دو میلیاردی بسته‌اند که الان تیم دسته یکی هم او را نمی‌خواهد.

خطیبی ادامه می دهد: ما در برخی پست‌ها نیاز به تقویت داریم و تلاش زیادی هم در این زمینه کردیم اما متأسفانه با بازیکنانی که مذاکره کردیم، حاضر نشدند به تراکتور بیایند.

وی می افزاید: من فرزند آذربایجان هستم و بحرانی بودن موقعیت تراکتور را هم می‌دانستم، من دلم با تراکتور و آذربایجان است و اگر بیشتر از هواداران نسبت به تراکتور تعصب نداشته باشم حتما این علاقه کمتر  نیست و به خاطر این اتفاق تاوان هم دادم و مشکلی ندارم، اما یک سری مسائلی وجود دارد که اگر حل نشود، حتی اگر گواردیولا هم به تراکتور بیاید، مشکلات حل نمی‌شود. 

خطیبی اضافه کرده است: تیم‌هایی که هواداران آن متحد و یکدل هستند، موفق شده‌اند که نمونه عینی آن را در تیمی که در سال‌های اخیر قهرمان لیگ برتر شد، مشاهده می کنیم ؛ در نیم‌ فصل اول در اراک نیز چنین شرایطی وجود داشت و رسانه‌های هواداری اراک از تیم حمایت کردند اما متأسفانه برخی صفحات مجازی عملکرد تخریبی علیه تراکتور دارند و از روی تعصب این کارها را نمی ‌کنند، در حالیکه باید در شرایط سخت از تیم حمایت شود و اگر این یکدلی نباشد تراکتور هیچ‌ وقت به آرامش نخواهد ‌رسید.

وی با بیان اینکه برخی شبکه های اجتماعی و صفحات مجازی به نام تراکتور ایجاد شده که طرفدار تراکتور هم نیستند، از هوادران درخواست کرد در این رابطه دقت کامل داشته باشند کنند و آگاه باشند که برخی صفحات به دنبال حاشیه‌سازی هستند. 

خطیبی درباره حضور مجددش در راسی کادرفنی تراکتور، می گوید: زمانی که از اراک به تبریز آمدم به مدیران باشگاه اعلام کردم که به دنبال بازسازی تراکتور هستیم و باید به فکر سال آینده باشیم.

وی ادامه می دهد: پس از حضورم در تراکتور با سه چهار بازیکن برای فصل آینده قرارداد بستیم و به دنبال ساختارسازی در فصل آینده هستیم و  بازیکنانی که از نظر فنی و اخلاقی عملکرد مثبت دارند، به طور قطع برای فصل بعد حفظ‌ می شوند و با بازیکنان جدید هم قراردادهای چهار ساله می بندیم.

خطیبی با افشای اقداماتی که علیه تراکتور در فصل جاری شده است، می گوید: در ابتدای فصل مالک و هیات مدیره باشگاه، مدیرعاملی برای تراکتور انتخاب کردند که او با بازیکنی که نهایتاً یک میلیارد ارزش داشت، قراردادی سه تا چهار میلیاردی بست.

وی با اشاره به اینکه تغییرات عدیده در باشگاه برایش جای سؤال بود، ادامه می دهد: اما وقتی به چنین مطالبی رسیدم، متوجه دلیل این تغییرات شدم و گفتم که اگر من هم بودم چنین کاری را انجام می‌دادم و دیدم که برخی افراد چه نامردی‌ها و ظلم‌هایی به تراکتور کردند و هواداران باید متوجه باشند که مالک باشگاه، مسوول جذب بازیکن نیست.

سرمربی تیم تراکتور با تاکید بر اینکه مبارزه با دلالی در فوتبال آذربایجان را از سال ها قبل شروع کرده است، اظهار می دارد: به صراحت می‌گویم که اگر روزی دیدید من با یک دلال ارتباط دارم فوتبال را کنار می‌گذارم؛ من شخصاً با بازیکنانی که به تراکتور می‌آیند، صحبت می‌کنم و مردم فهیم آذربایجان مطمئن باشند من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقاتی در باشگاه رخ دهد.

تیم فوتبال تراکتور در فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در رده پنجم جای دارد.
/ایرنا


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار