1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

هشدار پلیس در مورد لينک‌های جعلی کالا برگ و يارانه معيشتی

کد خبر : 6407
14:58
1403/02/09

سونیوز: رئيس پليس فتا آذربایجان شرقی نسبت به خالي شدن حساب بانکي شهرونداني که اقدام به کليک برروي لينک هاي جعلي کالا برگ و يارانه معيشتي مي کنند هشدار داد.

به گزارش سونیوز ، سرهنگ"اکبرمحمدجعفري" در تشريح اين خبر اظهار کرد: روزانه تعداد کثيري از هموطنان با مراجعه به پليس فتا استان و شهرستان ها عنوان مي کنند که پس از کليک برروي لينک هاي جعلي با عنوان دريافت کالا برگ و يارانه معيشتي حساب بانکي‌شان خالي شده و به اين ترتيب از پليس فتا تقاضاي رسيدگي به موضوع را خواستار مي شوند.
 
او تصريح کرد: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص گرديده است اکثر پيام هايي که براي افراد ارسال مي شود از طريق دوستان و آشنايان بوده است چرا که پس از کليک و نصب بدافزار توسط آن فرد آشنا و دسترسي پيدا کردن مجرمان سايبري به مخاطبان وي، اقدام به ارسال پيام با عنوان دريافت کالا برگ و يا بسته معيشتي همراه بالينک جعلي مي کنند.
 
اين مقام انتظامي بيان کرد: کاربران پس از کليک کردن برروي لينک‌هاي جعلي و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده و يا نصب اپليکيشن اعلامي، افراد کلاهبردار را در رسيدن به اهداف مجرمانه همراهي کرده و بدين ترتيب مورد کلاهبرداري واقع مي شوند.
 
سرهنگ اکبرمحمدجعفري يادآور شد: پيام هاي جعلي دريافت کالا برگ و بسته معيشتي اگر از سرشماره هاي شخصي و از طرف دوستان و آشنايان ارسال شود، به منظور کلاهبرداري مي باشند و نبايد وارد آدرس هاي اينترنتي اين پيام ها شد.
 
رئيس پليس فتا استان از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضاي مجازي مي‌توانند با بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا به شماره تماس 096380 و يا از طريق سايت پليس فتا به نشاني    www.cyberpolice.gov.ir  با ما در ميان بگذارند
 
 
انتهای پیام 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار