1403/02/20

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/20

-

هوای کنونی تبریز ناسالم است

کد خبر : 6397
14:46
1403/02/08

سونیوز: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: کیفیت هوای کنونی کلانشهر تبریز برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش سونیوز، هم اکنون طبق سنجش های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه های حساس است.
 
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.
 
طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روزهای خود را سپری کردند، به گونه ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک ترین و با کیفیت ترین هوا را در میان کلانشهرهای صنعتی کشور به خود اختصاص داد.
 
 شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
 
با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
 
 
انتهای پیام 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار