1403/02/15

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/15

-

ترفند کلاهبرداران در فضای مجازی؛ بیعانه پرداخت کنید!

کد خبر : 6349
17:06
1403/02/03

سونیوز: فرمانده انتظامی داراب از دستگیری متهمی در مشهد خبر داد که با ترفند پرداخت بیعانه از شهروندان دارابی، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش سونیوز، علیرضا نوشاد امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی مراجعه حدود ۳۰ نفر از شهروندان دارابی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها در سایت دیوار، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.
 
او افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد این افراد در پی مشاهده آگهی فروش فوری خودرو در سایت دیوار و پس از تماس با فروشنده و چانه‌زنی بر سر قیمت نهایی، حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده خودرو واریز کرده‌اند و پس از پرداخت، فرد کلاهبردار گوشی خود را خاموش و پاسخگو آنان نبوده است.
 
این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان مشهد شناسایی شد و مامورین پس از اخذ نیابت قضایی با همکاری پلیس مشهد فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
 
نوشاد با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهم تعدادی سیم کارت سرقتی و کارت بانکی افراد معتاد و ولگرد کشف شد، از کاربران فضای مجازی خواست حتما به این نکته توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پائین و وسوسه انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار