1403/02/11

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/11

-

واکنش وزیر خارجه اسرائیل به توقیف کشتی اسراییلی توسط سپاه

کد خبر : 6250
18:28
1403/01/25

سونیوز: وزیر امور خارجه اسرائیل در پیامی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، به توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سونیوز، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه اسراییل در پی توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرده و مدعی شد که عملیات «ناقض قوانین بین‌المللی» است.
 
نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.
 
برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که کاتس در پیام خود با گفتن این که این کشتی متعلق به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با مالکیتی اسراییلی بوده است، از «اتحادیه اروپا و جهان آزاد» خواست که فورا، سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی اعلام و ایران را تحریم کنند.
 
توقیف این کشتی در پی افزایش تنش‌ها در منطقه در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق و بیم متحدان این رژیم از پاسخ تلافی‌جویانه ایران انجام شده است.
 
وزیر امور خارجه اسراییل همچنین ایران را به حمایت از آنچه «جنایات حماس» خوانده، متهم کرد.
 
مقامات ایران با رد ادعای غرب مبنی بر حمایت مالی و نظامی از گروه‌های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها تاکید کرده‌اند که با وجود حمایت از آرمان آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت فلسطینی، آن‌ها به طور مستقل تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار