1403/02/25

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/25

-

تشدید ناپایداری جوی در آذربایجان‌شرقی از عصر امروز

کد خبر : 6147
13:26
1403/01/11

سونیوز: رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز با توجه به گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی احتمال تشدید ناپایداری جوی و رگبار باران در نواحی مرتفع و کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش سونیوز، محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گویی، افزود: فعالیت این سامانه بارشی به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان موجب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و غرش آذرخش می شود.
 
او با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با تشدید ناپایداری جوی در این مناطق، از مسافران و علاقه مندان به طبیعت خواست از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.
 
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال لغزندگی جاده های کوهستانی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.
 
امیدفر، ادامه داد: از نظر دمایی در روزهای آینده روند افزایش نسبی دمای استان ادامه خواهد یافت.
 
او اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خداآفرین با دمای ۲۳ درجه بالای صفر و سراب با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.
 
امیدفر، افزود: دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۱۶ و در خنک ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید و دمای فعلی (۱۲ و ۳۰ دقیقه) این شهر ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار