1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

پلمب 17 مرکز عرضه مواد غذایی درآذربایجان‌شرقی طی تعطیلات نوروزی

کد خبر : 6135
13:18
1403/01/09

سونیوز: رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی و معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: در تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد.

به گزارش سونیوز، حسین حقایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، نظارت بر اماکن و واحدهای تهیه و توزیع انواع مواد غذایی را یکی از ماموریت های مهم بهداشت محیط استان برشمرد و افزود: در راستای اجرای طرح ویژه نوروزی از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از ۱۰ هزار بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.
 
به گفته وی مرکز بهداشت آذربایجان شرقی برای بیش از ۳۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی اخطاریه کتبی صادر کرده است.
 
حقائی اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی را یکی از مهمترین فعالیت های سال جدید معونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و هدف از اجرای این طرح را تشدید نظارت های بهداشتی بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در جهت پیشگیری از بیمارهای منتقله از عوامل محیطی به ویژه آب و غذا و نیز تلاش برای کاهش بیماری های غیر واگیر عنوان کرد.
 
او نظارت بر اماکن بین راهی و پرتردد و سامانه های آبرسانی را از جمله رویکردهای مهم اجرای طرح سلامت نوروزی در آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: این برنامه با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط که مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و آشامیدنی هستند، در حال انجام می باشد.
 
۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد
 
حقائی ادامه داد: در این برنامه تعداد پنج هزار و ۸۸۹ مورد کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی استان و ۴۰۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی انجام شده و مقدار بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.
 
او با اشاره به فعالیت کارشناسان بهداشت محیط استان در تعطیلات نوروزی گفت: با تشکیل تعداد ۲۴ تیم بازرسی نظارت بر اماکن و واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی ادامه دارد.
 
حقائی ادامه داد: بر این اساس از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ در سطح تمام شهرستان ها و تا ساعت ۲۴ در شهرهای مسافرپذیر با همکاری سازمان ها و ادارات مختلف از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، صمت، اتحادیه های اصناف، دامپزشکی، فرمانداری ها و سایر ادارات بازرسی های لازم انجام می شود.
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار