1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

پیش بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 6105
12:46
1403/01/04

سونیوز: رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی، رگبار باران در نواحی گرمسیر و بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

به گزارش سونیوز، محمد امیدفر» روز شنبه در گفت و گویی، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب سامانه بارشی تا عصر چهارشنبه در استان ادامه می یابد.
 
او با بیان اینکه شدت بارش ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بیشتر می شود، اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و غرش آذرخش می شود.
 
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش، بارش تگرگ، سقوط بهمن و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.
 
امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید طی این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار