1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

کد خبر : 6078
08:41
1402/12/28

سونیوز: کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) گزارش داد که انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی با بیش از ۸۷ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود.

به گزارش سونیوز، بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات، بیش از ۹۹.۵ درصد آرا تا ساعت ۷ صبح به وقت مسکو شمارش شده و پوتین با ۸۷.۳۲ درصد پیشتاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.
 
رقیب وی از حزب کمونیست، نیکولای خاریتونوف، با ۴.۳ درصد، ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید (۳.۸ درصد) و لئونید اسلوتسکی از لیبرال دموکرات ها (۳.۲ درصد) قرار دارند.
 
نظرسنجی‌های خروجی پیش از این روند مشابهی را نشان می‌داد و انتظار می‌رفت که رئیس دولت با ۸۷.۸ درصد برنده انتخابات باشد. نظرسنجی خارج از کشور در میان ۴۶۶۳۲۴ رای دهنده در شعب اخذ رای در سراسر کشور انجام شد.
 
پردازش آرا در اکثر مناطق روسیه به پایان رسیده است. پوتین ۹۴.۱۲ درصد از آرا را در جمهوری خلق لوگانسک (LPR) و بیش از ۹۵ درصد را در جمهوری خلق دونتسک (DPR) به دست آورده است، دو منطقه جدید روسیه که شهروندان برای اولین بار در آن رای می دهند.
 
نتایج جمهوری‌های تیوا، خاکاسیا و یاکوتیا، مناطق زاپوروژیه، خرسون و خاباروفسک، و از منطقه خودمختار چوکوتکا نیز نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور فعلی مقابل چهار نامزد با تقریباً ۹۰ درصد آرا، پیشتاز است.
 
پوتین نتایج اولیه را به عنوان نشانه‌ای از «اعتماد و امید » به او ستود و گفت: البته، ما وظایف زیادی در پیش داریم. اما من می‌خواهم برای همه روشن کنم: زمانی که ما محکم ایستادیم، هیچ کس نتوانست ما را بترساند، اراده و وجدان ما را سرکوب کند. آنها در گذشته شکست خوردند و در آینده نیز شکست خواهند خورد.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار