1403/02/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/09

-

تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه در آذربایجان شرقی

کد خبر : 6076
18:48
1402/12/27

سونیوز: رئیس ستاد نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی و رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان شرقی اعلام کرد: صحت انتخابات ۱۰حوزه از ۱۳ حوزه انتخابیه در آذربایجان شرقی تایید شد و به زودی نتیجه سه حوزه دیگر نیز مشخص می شود.

به گزارش سونیوز، صمد عزیزی روز یکشنبه در گفت و گویی، اظهار کرد: انتخابات در آذربایجان شرقی در کمال سلامت برگزار شد و امروز انتخابات در حوزه های انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، سراب، شبستر، کلیبر، خداآفرین، هوراند، مراغه و عجب شیر، مرند و جلفا، ملکان و لیلان، میانه، هشترود و چاراویماق و ورزقان تایید شدند.
 
او یادآور شد: حدود یازده هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه نظارت بر انتخابات در آذربایجان شرقی در سه هزار و ۲۳۱ شعب اخذ رای استان بر فرآیند دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات خبرگان رهبری نظارت کردند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان یازدهم اسفند برگزار شد.
 
آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
 
از ۱۹ کرسی یاد شده در آذربایجان شرقی ۱۳ کرسی تعیین تکلیف و منتخبان مجلس شورای اسلامی مشخص شدند و برای تعیین چهار نماینده باقی مانده در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر هشت نماینده در دور دوم با یکدیگر رقابت می کنند، در این حوزه روح الله متفکر آزاد و مسعود پزشکیان مجدد به مجلس راه یافتند.
 
انتخابات در شهرستان های میانه و شبستر نیز به دور دوم کشیده شد.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار