1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

برکناری برخی پزشکان از پست‌های مدیریتی به دلیل اخذ رشوه

کد خبر : 6065
22:18
1402/12/26

سونیوز: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه با پزشکانی که از بیماران زیر میزی می‌گیرند به شدت برخورد می‌شود، گفت: حتی برخی از افراد به دلیل اخذ رشوه از پست‌های مدیریتی در دانشگاه برکنار شدند ولی برای حفظ آبرو اسامی آنها اعلام نشده است.

به گزارش سونیوز ، بهمن نقی پور شنبه، ۲۶ اسفند ماه، در نشست خبری، با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه در استان، اظهار کرد: از ۲۴ و ۲۵ اسفندماه تمامی همکاران ماموریت پیش اورژانسی داشته‌اند و پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت شیفت بندی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده‌ی خدمت به مردم هستند، تاکنون نزدیک به ۹ هزار نفر مراجعه به اورژانس داشته ایم.
 
او با اشاره به بازرسی از اماکن عمومی و کشف مواد غذایی فاسد، گفت: طی دو روز گذشته حدود ۳۰۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در تبریز کشف و معدوم سازی شده است.
 
نقی پور ادامه داد: طی سال جاری، ۱۹ پروژه توسعه‌ای بالای ۱۳ هزار‌ متر مربع به بهره برداری رسیده است، همچنین در حال حاضر ۳۸ پروژه نیز بالغ بر ۱۱ هزار متر در حال اجراست.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی، گفت: طبق بررسی‌ها بیمارستان به سه فاز تقسیم شده که طی سال‌های آتی فاز اول آن با ۴۵۰ تخت به بهره برداری می‌رسد البته امیدواریم تمام پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.
 
او با اشاره به احداث مرکز جامع سرطان در تبریز، گفت: این مرکز از لحاظ فیزیکی رشد ۸۵ درصدی دارد.
 
وی با بیان اینکه برای پیشبرد پروژه‌ها در حوزه ی عمران به هیچ‌وجه از حوزه های بهداشتی و درمانی هزینه نکردیم، تشریح کرد: با پیگیری مستمر و تلاشی دو ماهه، ۴۱۲ میلیارد تومان تهاتر مالیاتی اخذ کرده‌ایم.
 
نقی پور با اشاره به ارتقای رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی تایمز، گفت: در حال حاضر در رتبه بندی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه های کشور دارای رتبه‌ی اول است و همچنین ۱۰۰ رتبه در رتبه بندی تایمز ارتقا یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های پیشرو در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان است، گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند که ۱۹ مورد آن دانش بنیان است.
 
وی با بیان اینکه طی سال جاری ۳۲ مورد مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده‌اند، گفت: حدود ۵۰ پیوند کلیه، ۴۶ مورد پیوند کبد، ۵ مورد پیوند قلب و ۵۹ مورد پیوند مغز استخوان در بیمارستان‌های تبریز انجام شده است.
 
نقی پور با اشاره به مشارکت گسترده در پویش ملی سلامت(غربالگری فشار خون و دیابت)، گفت: ۴۶ میلیون نفر در غربالگری مشارکت داشتند، در استان ما نیز جمعیت بالای ۱۸ سال شرکت کردند که از لحاظ تعداد افراد شرکت کننده، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.
 
وی با اشاره به شرکت ۷۶ درصد مردم آذربایجان شرقی در پویش سلامت، گفت: حدود ۲۵ هزار نفر و ۶۰۰ نفراز فشار خون خود اطلاع نداشتند که با شرکت در این پویش شناسایی شدند همچنین حدود ۱۳ هزار نفر نیز از دیابت خود اطلاعی نداشتند که شناسایی شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ به عنوان سال پیشگیری خواهد شد، گفت: کار در پیشگیری بی صدا است، سال آتی به صورت جهادی و شبانه روزی برای کاهش بیماری ها کار خواهیم کرد هرچقدر در این خصوص هزینه کنیم باز هم کم است .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از برخی پزشکان زیرمیزی بگیر که سراغ استاندار و نمایندگان مجلس می‌روند، تصریح کرد: برخی از این افراد به سراغ استاندار جدید و وزارت بهداشت می‌روند و می‌گویند نقی پور نخبگان را فراری می‌دهد و خواستار برکناری بنده می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه با پزشکانی که از بیماران زیر میزی می‌گیرند به شدت برخورد می‌شود، گفت: حتی برخی از افراد به دلیل اخذ رشوه از پست‌های مدیریتی در دانشگاه برکنار شدند ولی برای حفظ آبرو اسامی آنها اعلام نشده است.
 
نقی پور ادامه داد: همواره پای حق و حقوق مردم هستیم و هیچ ترسی از برکناری و رها کردن مسند ریاست را ندارم.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار