1403/02/08

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/08

-

مصدومیت 76 نفر از ابتدای اسفند با مواد محترقه در آذربایجان شرقی

کد خبر : 6020
15:52
1402/12/21

سونیوز: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: این استان از ابتدای اسفند ماه تا به امروز با ۷۶مصدوم، ۸ بستری و یک فوتی پیشتاز مصدومین مواد محترقه در روزهای پایانی سال است.

به گزارش سونیوز، وحید شادی نیا امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سال گذشته این استان به دلیل مصدومیت ۴۳۷ نفر به علت انفجار مواد محترقه  رتبه دوم کشوری در آمار مصدومان چهارشنبه اخر سال را داشت.
 
او با بیان اینکه در سال گذشته سه نفر از مصدومان چهارشنبه سال دچار نقص عضو شدند، اظهار کرد: از مجموع مصدومان سال گذشته ۲۰۷ نفر دچار آسیب چشمی و ۲۲۷ نفر دچار سوختگی شده بودند.
 
سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجمع افراد باعث افزایش رفتارهای هیجانی و بالارفتن تعداد مصدومین می شود، اظهار کرد: ۲۳۸ نفر از مصدومان سال گذشته مربوط به تماشاچیان و عابران، ۱۹۸ نفر استفاده کننده و یک نفر از پرسنل امدادگر بودند.
 
او با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در این روزها بیشتر مراقب فرزندان خود در قبال استفاده از وسایل آتش‌زا باشند، بر نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و گفت: مواد سوختنی و ترقه در در منزل نگهداری شود.
 
شادی نیا افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار