1403/02/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/10

-

اجرای 120 کیلومتر فیبر نوری در تبریز

کد خبر : 5946
11:03
1402/12/14

سونیوز: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در معابر اصلی این شهر اجرا شد.

به گزارش سونیوز، «محمدرضا کاظمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به هدف گذاری شهرداری تبریز برای اجرای ۸۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح این شهر، افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند، قرارداد جدیدی با اپراتور فعال در پروژه فیبر نوری تبریز منعقد شد و مطابق آن ۵۰۰ کیلومتر دیگر به صورت HTTH یعنی در سطح محلات و تا درب منازل شهروندان این پروژه اجرا می شود.
 
او با بیان اینکه قرارداد اولیه شهرداری تبریز با این اپراتور اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهر بود، اظهار کرد: بر اساس توافق شهرداری تبریز و اپراتور مذکور، مقرر شد ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این قرارداد اضافه شود.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: بر این اساس شبکه فیبر نوری در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند در معابر اصلی شهر نیز که عمدتا ادارات و سازمان‌ های مختلف در آن ها واقع هستند، اجرا شود.
 
کاظمی، ادامه داد: آورده شهرداری تبریز در اجری این پروژه، عدم اخذ هزینه حفاری بوده و تمامی هزینه‌ های اجرایی پروژه بر عهده اپراتور و شرکت سرمایه‌گذار است.
 
او یادآور شد: شهرداری تبریز مالک اصلی فیبر نوری این شهر بوده و یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری در سال‌ های آینده محسوب می شود و با اتمام این پروژه، تمامی خدمات شهری به صورت هوشمند ارایه می شود.
 
کاظمی، افزود: داکت‌ های فیبر نوری تبریز با نرخ اجاره هر ساله و بر اساس تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی به شرکت پیمانکار اجاره داده می‌شود که این مدت با توافق ۲ طرف قابل تمدید است.
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار